Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CGL 137ÖZEL EĞİTİM2 + 13. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olması
Ders İçeriği ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ ÖZEL EĞİTİM KURUMLARIVE ÖZELLİKLERİ ENGELLİLİĞİN NEDENLERİ GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ İŞİTME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Özel eğitim ile ilgili bilgi edinmek
2Türkiye’de ve dünyadaki özel eğitim çalışmalar ı konusunda bilgi sahibi olmak
3görme ve işitme engellileri tanımak
4Dil ve konuşma güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0014335  3     
ÖK 0024335  42    
ÖK 0034335  32    
ÖK 0044335  32    
Ara Toplam16121220  136    
Katkı433500320000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz3EDA BAYRAKTAROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CGL 137 ÖZEL EĞİTİM 2 + 1 3 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. EDA BAYRAKTAROĞLU ebayraktaroglu@pau.edu.tr ACMYO A0209 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olması
İçerik ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ ÖZEL EĞİTİM KURUMLARIVE ÖZELLİKLERİ ENGELLİLİĞİN NEDENLERİ GÖRME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ İŞİTME ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Özel Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Özel Eğitimin Genel Amacı, Özel Eğitimin Önemi
2 Özel Eğitim İlkeleri, Özel Eğitim Kurumları ve Özellikleri
3 Engele Neden Olan Faktörler
4 Engeli Önleme Ve Erken Tanı Özel Eğitim Alanını Sınıflandırma Yaygınlık Oranları
5 Kaynaştırma eğitimleri
6 Özel gereksinimleri belirleme ve gelişimleri izleme
7 Bireyselleştirilmiş eğitim plan ve programları
8 Sosyal ve duygusal gelişimi destekleme
9 Fiziksel gelişimi ve özbakım becerilerini destekleme
10 Bilişsel gelişimi destekleme
11 Görme Engellileri Tanıma Ve Sınıflandırma, Görme Engelliliğin Nedenleri Görme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, Görme Engellilerin Eğitimleri
12 Dil Ve Konuşma Güçlüğünü Tanılama Ve Sınıflama, Dil Ve Konuşma Güçlüğü Nedenleri Dil Ve Konuşma Güçlüğünü Önleme Ve Erken Tanı, Dil Ve Konuşma Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimleri
13 İşitme Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma, İşitme Engellilik Nedenleri İşitme Engellilerin Eğitimleri İşitme Engelini Önleme Ve Erken Tanı,
14 Erken çocukluk özel eğitiminde çağdaş gelişmeler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Baykoç, N. (2011) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Eğiten Kitap.Türkçe
Arı, A. & Sönmez Kartal, M. (2017). Özel Eğitime Giriş. Eğitim Yayınevi.Türkçe
Şahbaz, Ü. (2018). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Anı YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları