Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 109OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ3 + 01. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Okul öncesi eğitim alanında öğrencilere okul öncesi eğitimin temel ilkelerini kavratmak, bu alanda uygulanan yöntemleri bilmelerini sağlamak, Türkiye ve diğer ülkelerde meydana gelen gelişmeleri öğrenmelerini sağlamaktır. Okul öncesi eğitime temel olan görüşleri kavramalarını sağlamak.
Ders İçeriği Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bu günkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikler, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Okul öncesi eğitiminin tanımı, önemini ve ilişkili olduğu bilim dallarını açıklar
2Okul öncesi eğitimine katkı sağlamış düşünürlerin görüşlerini açıklar.
3Okul öncesi eğitiminin temel ilkelerini açıklar.
4Okul öncesi eğitim ortamın fiziki özelliklerini açıklar.
5Okul öncesi eğitimi programının özelliklerini açıklar ve programda yer alan plan çeşitlerini ve etkinlikleri tanımlar
6Okul öncesi eğitimi sürecinde yer alan personelin görev ve sorumluluklarını t nımlar
7Dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitimiyle ilgili uygulamaları kıyaslar ve karşılaştırır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0015    5      
ÖK 0024           
ÖK 0034    3      
ÖK 0044   33      
ÖK 0054         4 
ÖK 00644          
ÖK 0075   453   3 
Ara Toplam304  7163   7 
Katkı410012000010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1NİSAN CANSU ERTAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 109 OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. NİSAN CANSU ERTAN nertan@pau.edu.tr ACMYO A0209 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Okul öncesi eğitim alanında öğrencilere okul öncesi eğitimin temel ilkelerini kavratmak, bu alanda uygulanan yöntemleri bilmelerini sağlamak, Türkiye ve diğer ülkelerde meydana gelen gelişmeleri öğrenmelerini sağlamaktır. Okul öncesi eğitime temel olan görüşleri kavramalarını sağlamak.
İçerik Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bu günkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikler, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Okul öncesi eğitimin tanımı, amacı, önemi, ilkeleri
2 Okul Öncesi Eğitimin Tarihsel Gelişimi
3 Dünyada ve Türkiye'de okul öncesi eğitim
4 Okul öncesi dönemde gelişim
5 Okul Öncesi Dönemde Gelişim - Okul öncesi çocuğun temel özellikleri ve gereksinimleri-Okul öncesi dönemde temel ihtiyaç ve alışkanlıkların kazandırılması
6 Okul öncesi eğitim modelleri- okul öncesi eğitim ortamları
7 Okul öncesi eğitim programı, tanımı, amacı, önemi, özellikleri
8 ARA SINAV
9 Okul öncesi eğitim programı (planlar ve etkinlikler)
10 Okul öncesi eğitim programı (planlar ve etkinlikler)
11 Okul öncesi eğitim programı (öğretmen, aile katılımı)
12 Okul öncesi dönemde oyun ve yaratıcılık
13 Okul öncesi dönemde oyun ve yaratıcılık
14 Okul öncesi dönemde medya ve teknoloji - Okul öncesi dönemde çocuk hakları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Oktay, Ayla. (2002) Yaşamın Sihirli Yılları: Okul öncesi Dönem. İstanbul:EpsilonTürkçe
Haktanır, Gelengül. (2008). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Uyanık-Balat, Gülden. (2011). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Pegem YayıncılıkTürkçe
Zembat, R. (2014). Okul Öncesi Eğitime Giriş. Ankara: Hedef YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı40Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev30Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları