Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKL 436ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÇEVRE EĞİTİMİ2 + 04. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Okul öncesi dönemde çevre eğitiminde öğretmenin, eğitim ortamının ve programın rolü ile ilgili bilgi ve farkındalık geliştirme; çevre eğitimi temelli eğitim programları ve uygulamalarını değerlendirme ve okul öncesi dönemde çevre eğitimini destekleyici uygulamalar geliştirme becerilerini destekleme
Ders İçeriği 1-Çevre kavramı ve ilgili tanımlamalar 2- Okul öncesi dönemde çevre eğitiminin önemi ve amaçları 3- Çevre eğitimi yaklaşımları 4- Okul öncesi dönemde çevre eğitiminin kapsamı, içeriği 5- çevre eğitiminde yetişkinlerin rolü 6- Çevre eğitiminde eğitim ortamlarının rolü 7-Çevre eğitiminde programın rolü 8-Çevre eğitimi temelli uygulamalar
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler4416
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Güz2FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ
Detay 2021-2022 Güz1FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKL 436 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÇEVRE EĞİTİMİ 2 + 0 2 Türkçe 2022-2023 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FATMANUR ÖZTOKLU DURMUŞ fdurmus@pau.edu.tr ACMYO A0302 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Okul öncesi dönemde çevre eğitiminde öğretmenin, eğitim ortamının ve programın rolü ile ilgili bilgi ve farkındalık geliştirme; çevre eğitimi temelli eğitim programları ve uygulamalarını değerlendirme ve okul öncesi dönemde çevre eğitimini destekleyici uygulamalar geliştirme becerilerini destekleme
İçerik 1-Çevre kavramı ve ilgili tanımlamalar 2- Okul öncesi dönemde çevre eğitiminin önemi ve amaçları 3- Çevre eğitimi yaklaşımları 4- Okul öncesi dönemde çevre eğitiminin kapsamı, içeriği 5- çevre eğitiminde yetişkinlerin rolü 6- Çevre eğitiminde eğitim ortamlarının rolü 7-Çevre eğitiminde programın rolü 8-Çevre eğitimi temelli uygulamalar
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı- Çevre eğitiminin felsefesi ve amaçları
2 Çevre eğitiminin felsefesi ve amaçları
3 Ekolojik temeller
4 Ekolojik temeller
5 Çevre ile ilgili kavramlar
6 Okul öncesi dönemde çevre eğitimi
7 Çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler
8 Çevre eğitimi etkinliklerinin eğitim programı ile bütünleştirilmesi
9 Çevre eğitimini değerlendirme yöntemleri
10 Dünyada ve Türkiye’de uygulanan Çevre eğitim modelleri/programları
11 Çevre eğitim programı hazırlama (Amaçların belirlenmesi)
12 Çevre eğitim programı hazırlama (Eğitim durumlarının planlanması)
13 Çevre eğitim programı hazırlama (Uygulama)
14 Çevre eğitim programı hazırlama (Uygulama)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları