Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBO 327MEDYA OKUR YAZARLIĞI2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Medya Okuryazarlığı dersinin amacı; öğrencilerin medya okuryazarlığına ilişkin temel bilgi ve becerileri kazanmalarını, bu kazanımlarını medya ile ilgili yaşantılarında bir çerçeve olarak kullanabilecek yeterliğe erişmelerini ve yaşadığı çevre başta olmak üzere tüm dünyada yer alan ilgili sorunlara yönelik duyarlılık geliştirmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği Kitle iletişim araçlarının (Gazete, dergi, radyo, televizyon, internet, vs.) genel özellikleri; kitle iletişim araçlarının çocuklar, gençler ve genel olarak toplum üzerindeki etkileri; propaganda teknikleri; kitle iletişim araçlarıyla yayılan iletileri mikro düzeyde çözümleyebilme; bilgiye erişim becerileri; medya mesajlarını farklı perspektiflerden değerlendirme; medya mesajları üretme; medya okuryazarlığı öğretimine yönelik etkinlik tasarımları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Alana ilişkin temel kavramları açıklar.
2Alana ilişkin kuramcıları ve bunların alana katkılarını ifade eder.
3Medyanın toplum üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar.
4Medyanın kullandığı başlıca ikna tekniklerini tespit eder.
5Farklı türdeki medya mesajlarına erişim becerisini kullanır.
6Farklı türlerdeki medya yapıtlarına karşı eleştirel bir bakış sergiler.
7Farklı kanallardan edindiği medya iletilerini değerlendirir.
8Farklı iletişim kanalları için nitelikli medya iletileri üretir.
9Medyanın ticari amacının oluşturduğu etkileri değerlendirir.
10Toplumsal yaşama medyayı kullanarak daha yapıcı bir şekilde katılır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 00125 55    555 
ÖK 00225 55    555 
ÖK 00324 45    555 
ÖK 00425 55    555 
ÖK 00525 45    555 
ÖK 00625 55    555 
ÖK 00725 55    555 
ÖK 00825 55    555 
ÖK 00924 45    555 
ÖK 01024 45    555 
Ara Toplam2047 4650    505050 
Katkı2505500005550

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar5CEVAT SERCAN ÖZER
Detay 2023-2024 Güz5CEVAT SERCAN ÖZER
Detay 2022-2023 Bahar1CEVAT SERCAN ÖZER
Detay 2022-2023 Güz5CEVAT SERCAN ÖZER
Detay 2021-2022 Bahar1CEVAT SERCAN ÖZER
Detay 2020-2021 Bahar2CEVAT SERCAN ÖZER
Detay 2019-2020 Bahar2CEVAT SERCAN ÖZER
Detay 2018-2019 Bahar2CEVAT SERCAN ÖZER
Detay 2017-2018 Bahar2CEVAT SERCAN ÖZER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBO 327 MEDYA OKUR YAZARLIĞI 2 + 0 5 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. CEVAT SERCAN ÖZER csozer@pau.edu.tr ACMYO A0204 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Medya Okuryazarlığı dersinin amacı; öğrencilerin medya okuryazarlığına ilişkin temel bilgi ve becerileri kazanmalarını, bu kazanımlarını medya ile ilgili yaşantılarında bir çerçeve olarak kullanabilecek yeterliğe erişmelerini ve yaşadığı çevre başta olmak üzere tüm dünyada yer alan ilgili sorunlara yönelik duyarlılık geliştirmelerini sağlamaktır.
İçerik Kitle iletişim araçlarının (Gazete, dergi, radyo, televizyon, internet, vs.) genel özellikleri; kitle iletişim araçlarının çocuklar, gençler ve genel olarak toplum üzerindeki etkileri; propaganda teknikleri; kitle iletişim araçlarıyla yayılan iletileri mikro düzeyde çözümleyebilme; bilgiye erişim becerileri; medya mesajlarını farklı perspektiflerden değerlendirme; medya mesajları üretme; medya okuryazarlığı öğretimine yönelik etkinlik tasarımları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin, ders planın ve işleyişinin tanıtılması
2 Medyanın Rolü
3 Medya Okuryazarlığı Kavramının Ortaya Çıkışı
4 Medya Okuryazarlığı Niçin Önemlidir
5 Medya Okuryazarlığı Becerileri
6 Medya Eğitiminde Sekiz İlke
7 Medya Okuryazarlığı Ne Değildir
8 Medya Okuryazarlığı Kapsamı
9 Medya Okuryazarlığı Beceri Alanları
10 Medya Okuryazarı Olmak
11 Medya Analizinde Temel Kavramlar
12 Kitle İletişim Araçları ve Televizyonun Etki Teorileri
13 Yeni Medya Okuryazarlığına Giriş
14 Yeni Medya Okuryazarlığı Kapsamı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Medya Okuryazarlığı-Elkitabı/Kemal İNAL - Ütopya YayıneviTürkçe
Medya Okuryazarlığı – Prof. Dr. Nilüfer SEZER- İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav40Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları