Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HLT 220HALKLA İLİŞKİLERDE KRİZ YÖNETİMİ2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Krizin ortaya çıkma süreci, izlenecek stratejiler, kriz yönetimi ve iletişimi konusunda öğrencileri bilgilendirmek
Ders İçeriği Krizin tanımı, kriz felsefesi ve özellikleri, Kriz türleri, evreleri, nedenleri, kriz yönetimi kapsamı, kriz yönetim stratejileri, kriz yönetim modelleri, krize yönelik örgütlenme, değişim mühendisliği, itibar yönetimi, risk yönetimi, sorun yönetimi, proaktif yaklaşım, reaktif yaklaşım, kriz yönetiminde iletişim ve halkla ilişkilerin önemi, yaşanan önemli krizlerden örnekler
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kriz yönetimi ve kavramlarını tanır.
2Kriz yönetiminde iletişim, medya ve halkla ilişkilerin ilişkisini çözümler,etkin stratejiler geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 00134 5355  5 5 
ÖK 00234 5355  5 5 
Ara Toplam68 1061010  10 10 
Katkı3405355005050

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1CEVAT SERCAN ÖZER
Detay 2020-2021 Bahar1CEVAT SERCAN ÖZER
Detay 2019-2020 Bahar1CEVAT SERCAN ÖZER
Detay 2018-2019 Bahar1CEVAT SERCAN ÖZER
Detay 2017-2018 Bahar1CEVAT SERCAN ÖZER
Detay 2016-2017 Bahar1MUSA TATAROĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HLT 220 HALKLA İLİŞKİLERDE KRİZ YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. CEVAT SERCAN ÖZER csozer@pau.edu.tr ACMYO A0209 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Krizin ortaya çıkma süreci, izlenecek stratejiler, kriz yönetimi ve iletişimi konusunda öğrencileri bilgilendirmek
İçerik Krizin tanımı, kriz felsefesi ve özellikleri, Kriz türleri, evreleri, nedenleri, kriz yönetimi kapsamı, kriz yönetim stratejileri, kriz yönetim modelleri, krize yönelik örgütlenme, değişim mühendisliği, itibar yönetimi, risk yönetimi, sorun yönetimi, proaktif yaklaşım, reaktif yaklaşım, kriz yönetiminde iletişim ve halkla ilişkilerin önemi, yaşanan önemli krizlerden örnekler
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kriz kavramı
2 Kriz Türleri
3 Krizin özellikleri
4 Krizin örgüt dışı kaynakları
5 Krizin örgütsel kaynakları
6 Krizin evreleri
7 Kriz dönemi
8 Krizin örgütsel sonuçları
9 Krizin yönetsel sonuçları
10 Kriz Dönemi ve Medya
11 Kriz yönetimi ve aşamaları
12 Kriz ve halkla ilişkiler
13 Kriz Dönemlerinde İletişim
14 Kriz ile ilgili örnek değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kriz Yönetimi : Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme Çisil Sohodol Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları