Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PLM 206PAZARLAMA YÖNETİMİ2 + 02. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencinin, sektöre, pazara ve müşteri özelliklerine göre perakendeci işletmelerin sınıflandırılmasını, yer türlerini belirleyebilmesini, mağaza düzeni hakkında bilgi elde edebilmesini, kategori yönetiminin oluşturulmasına, ürün çeşitlendirme planlama sürecine, fiyatlandırma türlerine, iletişim yöntemleri ve bütçesinin belirlenmesine iletişim programının planlanmasına katkıda bulunmasını sağlayacaktır.
Ders İçeriği Pazarlama İle İlgili Temel Kavramlar,Pazarlamada Karar Verme,Pazarlama Planlaması,Pazarlama Denetimi,Pazarlama Örgütlemesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Potansiyel Müşteri Için Hazırlık Yapar.
2Ürünü Satışa Hazırlamak Ve Satar.
3Satış Sonrası Hizmetleri Yönetir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001455  3     5 
ÖK 002455  3     5 
ÖK 003455  3     5 
Ara Toplam121515  9     15 
Katkı4550030000050

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ
Detay 2020-2021 Bahar1FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ
Detay 2019-2020 Bahar1FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ
Detay 2018-2019 Bahar1FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ
Detay 2017-2018 Bahar1SİMGE ŞİMŞEK
Detay 2016-2017 Bahar1SİMGE ŞİMŞEK
Detay 2015-2016 Bahar1AYŞE GENÇ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PLM 206 PAZARLAMA YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FİLİZ GÜLSEVİN ERSÖZ fersoz@pau.edu.tr ACMYO A0303 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Öğrencinin, sektöre, pazara ve müşteri özelliklerine göre perakendeci işletmelerin sınıflandırılmasını, yer türlerini belirleyebilmesini, mağaza düzeni hakkında bilgi elde edebilmesini, kategori yönetiminin oluşturulmasına, ürün çeşitlendirme planlama sürecine, fiyatlandırma türlerine, iletişim yöntemleri ve bütçesinin belirlenmesine iletişim programının planlanmasına katkıda bulunmasını sağlayacaktır.
İçerik Pazarlama İle İlgili Temel Kavramlar,Pazarlamada Karar Verme,Pazarlama Planlaması,Pazarlama Denetimi,Pazarlama Örgütlemesi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama Nedir?
2 Pazarlamanın Gelişimi, Kavramları
3 Güncel Pazarlama Yaklaşımları I
4 Güncel Pazarlama Yaklaşımları II
5 Pazar ve Tüketici Davranışları
6 Pazar ve Tüketici Çeşitleri
7 Endüstriyel Pazarlar ve Özellikleri
8 Gerilla Pazarlama I
9 Gerilla Pazarlama II
10 Pazarlama Karması I/ Ürün Karması / Ürün Farklılaştırması
11 Pazarlama Karmasında Marka ve Ürün Ambalajı
12 Pazarlama Karmasında Fiyat ve Stratejiler
13 Pazarlama Karmasında Tutundurma ve Dağıtım
14 Pazarlama İle İlgili Yayınların İncelenmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları