Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
STT 116BESLENME2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, yeni ürün geliştirmede ve gıda işlemede, insanların gereksinimini karşılayacak şekilde gıdaların besleyici değerlerini göz ardı etmeden bilgi, deneyim ve yeni kaynakların uygulanabilirliğini arttırmaktır. Bugün, gıda geçmişte olduğundan daha farklı bir yaklaşımla, yaşamsal önemi, açlıkla savaşmadaki yeri, sağlık üzerine olumlu veya olumsuz etkileri ile ele alınmaktadır. Gelecekte gıda endüstrisi bugün olduğu noktadan daha ileride daha ciddi bilimsel araştırmalara gereksinim duyan bir alan olacaktır. Bu alandaki eğitimin ve araştırmaların temel amacı gıda endüstrisinin, çok uluslu, teşvik edici ve profesyonel bir yaklaşım ile rekabet gücünü arttırmak olmalıdır.
Ders İçeriği 1. Beslenmenin sağlığı etkileyen boyutunun kavranması. 2. Besleyici ve sağlıklı bir diyetin nasıl olması gerektiğinin tanımlanması. 3. Gıda temel bileşenlerini (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler ve mineraller) tanımlama. 4. Temel gıda bileşenlerinin (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler ve mineraller) vücuttaki fonksiyonlarını ve beslenmedeki önemini kavrayabilme. 5. Temel gıda bileşenlerinin metabolizmadaki davranışının analiz ve sentezi 6. Gıda işlemenin besin öğeleri üzerine etkisini değerlendirme 7. Gıdanın yapısında bulunan besin öğesi olmayan yararlı bileşiklerin tanımlanması 8. Gıdanın yapısında bulunan besin öğesi olmayan yararlı bileşiklerin sağlık üzerine etkilerinin öğrenilmesi 9. Gıdaların enerjisini azaltmada uygulanan tekniklerin kavranması ve sorgulanması 10. Gıdaların enerjisini azaltmada yeni tekniklerin tasarlanması 11. Oksidanlar, antioksidanlar ve sağlık üzerine bilgi edinme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Beslenmenin sağlığı etkileyen boyutunun kavranması. Besleyici ve sağlıklı bir diyetin nasıl olması gerektiğinin tanımlanması. Gıda temel bileşenlerini (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler ve mineraller) tanımlama. Temel gıda bileşenlerinin (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler ve mineraller) vücuttaki fonksiyonlarını ve beslenmedeki önemini kavrayabilme. Temel gıda bileşenlerinin metabolizmadaki davranışının analiz ve sentezi Gıda işlemenin besin öğeleri üzerine etkisini değerlendirme Gıdanın yapısında bulunan besin öğesi olmayan yararlı bileşiklerin tanımlanması Gıdanın yapısında bulunan besin öğesi olmayan yararlı bileşiklerin sağlık üzerine etkilerinin öğrenilmesi Gıdaların enerjisini azaltmada uygulanan tekniklerin kavranması ve sorgulanması Gıdaların enerjisini azaltmada yeni tekniklerin tasarlanması Oksidanlar, antioksidanlar ve sağlık üzerine bilgi edinme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0014 4 444     
Ara Toplam4 4 444     
Katkı404044400000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler144
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Bahar1SENEM TÜFEKÇİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
STT 116 BESLENME 2 + 0 1 Türkçe 2016-2017 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. SENEM TÜFEKÇİ stufekci@pau.edu.tr ACMYO A0306 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu dersin amacı, yeni ürün geliştirmede ve gıda işlemede, insanların gereksinimini karşılayacak şekilde gıdaların besleyici değerlerini göz ardı etmeden bilgi, deneyim ve yeni kaynakların uygulanabilirliğini arttırmaktır. Bugün, gıda geçmişte olduğundan daha farklı bir yaklaşımla, yaşamsal önemi, açlıkla savaşmadaki yeri, sağlık üzerine olumlu veya olumsuz etkileri ile ele alınmaktadır. Gelecekte gıda endüstrisi bugün olduğu noktadan daha ileride daha ciddi bilimsel araştırmalara gereksinim duyan bir alan olacaktır. Bu alandaki eğitimin ve araştırmaların temel amacı gıda endüstrisinin, çok uluslu, teşvik edici ve profesyonel bir yaklaşım ile rekabet gücünü arttırmak olmalıdır.
İçerik 1. Beslenmenin sağlığı etkileyen boyutunun kavranması. 2. Besleyici ve sağlıklı bir diyetin nasıl olması gerektiğinin tanımlanması. 3. Gıda temel bileşenlerini (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler ve mineraller) tanımlama. 4. Temel gıda bileşenlerinin (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler ve mineraller) vücuttaki fonksiyonlarını ve beslenmedeki önemini kavrayabilme. 5. Temel gıda bileşenlerinin metabolizmadaki davranışının analiz ve sentezi 6. Gıda işlemenin besin öğeleri üzerine etkisini değerlendirme 7. Gıdanın yapısında bulunan besin öğesi olmayan yararlı bileşiklerin tanımlanması 8. Gıdanın yapısında bulunan besin öğesi olmayan yararlı bileşiklerin sağlık üzerine etkilerinin öğrenilmesi 9. Gıdaların enerjisini azaltmada uygulanan tekniklerin kavranması ve sorgulanması 10. Gıdaların enerjisini azaltmada yeni tekniklerin tasarlanması 11. Oksidanlar, antioksidanlar ve sağlık üzerine bilgi edinme
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Beslenme ve Sağlık İlişkisi
2 Gıdaların Vücuttaki Fonksiyonları
3 Karbonhidratlar ve Beslenmedeki Önemi
4 Karbonhidratlar ve Beslenmedeki Önemi
5 Yağlar ve Beslenmedeki Önemi
6 Proteinler ve Beslenmedeki Önemi
7 Vitamin, Mineraller ve Beslenmedeki Önemi
8 Besin Öğelerinin Metobolizması
9 Besin Öğesi Olmayan Yararlı Bileşikler
10 Gıdaların Enerjisinin Azaltma Uygulamaları
11 Gıda İşleme Tekniklerinin Besin Öğeleri Üzerine Etkisi
12 Gıda İşleme Tekniklerinin Besin Öğeleri Üzerine Etkisi
13 Oksidan, Antioksidan ve Sağlık
14 Gıda Intoleransları ve Kalıtsal Hastalıklar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ege üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü Beslenme Ders Notları - Prof.Dr. Sedef Nehir ELTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları