Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TGT 119ETKİLİ ÖĞRENME2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Etkili öğrenme için gerekli bilgiye sahip olma
Ders İçeriği Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Motivasyon kuramları, Öğrenmede bilgi ve ilgi Amaç tarzları,öğrenme stilleri ve odak noktası Öğrenmeyi etkileyen duygusal etkenler (kendine güven, değer ve beklenti) Öğrenmeyi etkileyen bilişsel faktörler (strateji, metamemory, hafıza) Kendi kendine öğrenme: öğrenmeye hazırlık, zaman yönetimi, öz düzenleme Çalışma alışkanlıkları; etkili öğrenme alışkanlıkları, yoğunlaşma ve dikkat, eleştirel düşünme Sınıf içi katılım, not tutma, öğretmeni etkileme, sınıf tartışmaları Teste hazırlanma; teste hazırlama, sınav kaygısı
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenmeyi Etkileyen Faktörleri bilir
2Kendi kendine öğrenmeyi bilir
3Çalışma alışkanlıklarına sahip olur

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1DİLEK ULUDAĞ KODAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TGT 119 ETKİLİ ÖĞRENME 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. DİLEK ULUDAĞ KODAL dkodal@pau.edu.tr DSHMY D0003 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Etkili öğrenme için gerekli bilgiye sahip olma
İçerik Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Motivasyon kuramları, Öğrenmede bilgi ve ilgi Amaç tarzları,öğrenme stilleri ve odak noktası Öğrenmeyi etkileyen duygusal etkenler (kendine güven, değer ve beklenti) Öğrenmeyi etkileyen bilişsel faktörler (strateji, metamemory, hafıza) Kendi kendine öğrenme: öğrenmeye hazırlık, zaman yönetimi, öz düzenleme Çalışma alışkanlıkları; etkili öğrenme alışkanlıkları, yoğunlaşma ve dikkat, eleştirel düşünme Sınıf içi katılım, not tutma, öğretmeni etkileme, sınıf tartışmaları Teste hazırlanma; teste hazırlama, sınav kaygısı
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrenme nedir?
2 Öğretme- Öğretim. Eğitim Öğretim ilişkisi.
3 Çağdaş öğretİm İlkeleri
4 Öğrenci özellikleri
5 Benlik Kavramı_Yaratıcılık
6 Öğrenme Sitilleri
7 Öğrenme Stratejileri
8 Öğrenme Stratejileri Öğretimi-Ara Sınav
9 Sınıf Yönetimi,İyi bir öğretmende bulunması gereken özellikler öğretmenin rolü, öğretmen değerlendirme
10 Sınıf Atmosferi, Sınıf içi iletişim
11 Öğrencilerin Güdülenmesi
12 Öğrenme-hatırlama-bellek-unutma
13 Öğretme Yöntemleri
14 Öğrencilerin niteliklerine göre Öğretme Yöntemleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Etkili Öğrenme Kamile Ün Açıkgöz Kanyılmaz MatbbasıTürkçe
İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme Benjamin s. BloomTürkçe
Sınıf Yönetimi Edt: Mustafa Yalman Nobel YayınlarıTürkçe
Okulda Başarı İçin ders Çalışma ve Öğrenme Yöntemleri Ali Yıldırım-Ahmet Doğanay- Adil Türkoğlu- Seçkin YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları