Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FZY 227GÖRSEL SANATLAR 2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öncelikle sanat eğitiminin önemini kavratma. Sanat ve sanat kuramlarını öğrenme. Resim, grafik tasarım, heykel, fotoğraf gibi görsel sanat disiplinlerini tanıma. Geçmişten günümüze sanatçıları ve sanat eserlerini inceleyerek görsel kültür kavramını anlama ve değerlendirme. Temel tasarım öğeleri ve ilkelerini kavrama. Çeşitli biçimlendirme tekniklerini uygulama. Estetik kavramı ve sanatsal yaratıcılığı anlama. İmgesel kompozisyon oluşturma. Yakın çevremizdeki sanat etkinliklerini izleme ve sanat eleştirisi yapma becerisi geliştirme.
Ders İçeriği Genel olarak günümüzdeki algı odaklı sınıflandırmaya göre görsel sanatlar öğretim süreçlerini kapsar. Sanatın anlamı, kapsamı, kuramları, sanatsal yaratıcılık, görsel tasarlama (biçimlendirme) yöntem ve teknikleri. Kurgu ve imgesel görseller (resimler). Dönemsel özelliklerine göre sanatçılar, sanat eserleri. Sanat etkinliklerini izleme ve sanat eleştirisi süreci. Estetik bilgi, sanata yönelik sosyal algı ve görsel kültür kavramı. Ayrıca; sanat eğitiminin önemini kavratma. Sanat Eğitimi ve Güzel sanatların ilişkilendirilmesi, araç – gereç kullanımındaki özellikler. NOKTA ile ilgili kavramlar: Ritim, yön, aralık, hareket, biçim, yorum. Noktanın olanakları ile soyut düzenlemeler. AÇIK–KOYU, IŞIK-GÖLGE ile ilgili kavramlar: Ton, valör, form, kompozisyon. Işık gölge kullanımı, ton çubuğu hazırlama. Hacim etkisi veren obje etüdü. Açık-Koyu değerlerle hacim etkisi veren yüzey hazırlama. FORM ÇAĞRIŞMALARI VE KOMPOZİSYON ile ilgili kavramlar: Form, biçim, iki boyut, üç boyut, çağrışım, kompozisyon öğeleri. İKİ TEMEL FORMDAN YENİ FORMLAR ÜRETME: İki-boyutlu formdan yararlanarak, üç boyutlu formlar üretme. Renkler, kolaj tekniği, baskı teknikleri…
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sanat eğitiminin önemini kavrar
2Sanat ve sanat kuramlarını öğrenir
3Resim, grafik tasarım, heykel, fotoğraf gibi görsel sanat disiplinlerini tanır
4Temel tasarım öğeleri ve ilkelerini kavrar
5Estetik kavramı ve sanatsal yaratıcılığı anlar
6Yakın çevremizdeki sanat etkinliklerini izleme ve sanat eleştirisi yapma becerisi geliştirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001             
ÖK 002             
ÖK 003             
ÖK 004             
ÖK 005             
ÖK 006             
Ara Toplam             
Katkı0000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1ŞULE TEKEŞİ
Detay 2019-2020 Güz2ŞULE TEKEŞİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FZY 227 GÖRSEL SANATLAR 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
DSHMY D0008 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öncelikle sanat eğitiminin önemini kavratma. Sanat ve sanat kuramlarını öğrenme. Resim, grafik tasarım, heykel, fotoğraf gibi görsel sanat disiplinlerini tanıma. Geçmişten günümüze sanatçıları ve sanat eserlerini inceleyerek görsel kültür kavramını anlama ve değerlendirme. Temel tasarım öğeleri ve ilkelerini kavrama. Çeşitli biçimlendirme tekniklerini uygulama. Estetik kavramı ve sanatsal yaratıcılığı anlama. İmgesel kompozisyon oluşturma. Yakın çevremizdeki sanat etkinliklerini izleme ve sanat eleştirisi yapma becerisi geliştirme.
İçerik Genel olarak günümüzdeki algı odaklı sınıflandırmaya göre görsel sanatlar öğretim süreçlerini kapsar. Sanatın anlamı, kapsamı, kuramları, sanatsal yaratıcılık, görsel tasarlama (biçimlendirme) yöntem ve teknikleri. Kurgu ve imgesel görseller (resimler). Dönemsel özelliklerine göre sanatçılar, sanat eserleri. Sanat etkinliklerini izleme ve sanat eleştirisi süreci. Estetik bilgi, sanata yönelik sosyal algı ve görsel kültür kavramı. Ayrıca; sanat eğitiminin önemini kavratma. Sanat Eğitimi ve Güzel sanatların ilişkilendirilmesi, araç – gereç kullanımındaki özellikler. NOKTA ile ilgili kavramlar: Ritim, yön, aralık, hareket, biçim, yorum. Noktanın olanakları ile soyut düzenlemeler. AÇIK–KOYU, IŞIK-GÖLGE ile ilgili kavramlar: Ton, valör, form, kompozisyon. Işık gölge kullanımı, ton çubuğu hazırlama. Hacim etkisi veren obje etüdü. Açık-Koyu değerlerle hacim etkisi veren yüzey hazırlama. FORM ÇAĞRIŞMALARI VE KOMPOZİSYON ile ilgili kavramlar: Form, biçim, iki boyut, üç boyut, çağrışım, kompozisyon öğeleri. İKİ TEMEL FORMDAN YENİ FORMLAR ÜRETME: İki-boyutlu formdan yararlanarak, üç boyutlu formlar üretme. Renkler, kolaj tekniği, baskı teknikleri…
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sanat nedir? Sanatın işlevleri nelerdir?
2 Sanat eğitiminin gerekliliği ve amaçları.
3 Görsel (sanatsal) düzenleme ögeleri ve ilkeleri nelerdir?
4 Yaratıcılık nedir? Yaratıcılığı etkileyen faktörler nelerdir?
5 Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak
6 Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak
7 Renk bilgisi
8 İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak
9 İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak
10 İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak
11 Ebru çalışması
12 Ebru çalışması
13 Ebru çalışması
14 Dönemin değerlendirilmesi ve sergi hazırlığı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
BALCI, Yusuf Baytekin, Temel Sanat Eğitimi, Yapa Yayınları, Türkçe
YILMAZ, Meliha, Görsel Sanatlar Eğitiminde Uygulamalar, Gündüz YayıncılıkTürkçe
BARUTÇUGİL, Hikmet, Türklerin Ebru Sanatı, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları