Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TGT 212DRAMA2 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı dramanın önemini tartışmak, eğitimde dramayı bir yöntem olarak kullanmak ve süreci değerlendirmektir.
Ders İçeriği Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramını kavrayabilme. Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama farkı, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları. Eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması. Eğitsel drama ortamı. Eğitsel drama da özel teknikler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dramanın tiyatro, oyun ve eğlence olmadığını, bunların da yer aldığı bir yaşayarak öğrenme yöntemi olduğunu bilir
2Yerinde ve uygun bir biçimde kullanıldığında güven duygusunu geliştireceğini bilir
3Yaratıcılığı ortaya çıkaracağını bilir
4İletişim becerilerine olumlu katkıda bulunacağını bilir
5Yaşayarak öğrenmenin daha kalıcı olacağını bilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001             
ÖK 002             
ÖK 003             
ÖK 004             
ÖK 005             
Ara Toplam             
Katkı0000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1HANDE GÜNGÖR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TGT 212 DRAMA 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi HANDE GÜNGÖR hgungor@pau.edu.tr DSHMY D0203 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı dramanın önemini tartışmak, eğitimde dramayı bir yöntem olarak kullanmak ve süreci değerlendirmektir.
İçerik Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramını kavrayabilme. Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama farkı, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları. Eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması. Eğitsel drama ortamı. Eğitsel drama da özel teknikler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel Kavramlar
2 Oyunun Önemi
3 Dramanın Önemi
4 Dramanın İlkeleri ve Aşamaları
5 Dramatik Oyun
6 Yaratıcı Drama
7 Drama Uygulamaları (müzik çalışması)
8 Drama Uygulamaları (fotoğraf çalışması)
9 Ara Sınav
10 Drama Uygulamaları (Öykü çalışması)
11 Drama Uygulamaları (Rahatlama Çalışmaları)
12 Maske Çalışması
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları