Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TDS 233BÜRO YÖNETİMİ2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Büroların etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesini sağlamak
Ders İçeriği Temel kavramlar: büro yönetim, büro yönetimi bürokrasi. Özel ve kamu sektörü arasındaki farklar. Örgüt içi iletişim. Örgütün sağlıklı işlemesi için kuruluş aşamasında ve işleyişte dikkat edilmesi gereken hususlar. Örgüt yapısı ve türleri. Örgüt şeması. İş analizi. Örgüt kültürü ve iklimi.Lider türleri. Verimlilik – toplam kalite felsefesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1 Yönetim, örgüt ve büro yönetimi becerisi kazanır, büro işlemlerini iyi bilir.
2 Örgüt ve büro ile ilgili iletişim becerisi kazanır.
3 Verimlilik ve toplam kalite felsefesi ile ilgili mesleki ve bireysel yeterlilikler kazanır.
4 Bürokrasi, özel ve kamu sektörü ve farklılıklarının farkında olur.
5 Liderlik ve yöneticilik becerisi kazanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0015233113352   
ÖK 0021 422 1112   
ÖK 00333 32 34224  
ÖK 004  112  221   
ÖK 0052 223 3332 4 
Ara Toplam1151011101101313944 
Katkı2122202332110

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13226
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)199
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






87

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ESİN TUBA TEPEKULE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TDS 233 BÜRO YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ESİN TUBA TEPEKULE ettepekule@pau.edu.tr DSHMY D0014 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Büroların etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesini sağlamak
İçerik Temel kavramlar: büro yönetim, büro yönetimi bürokrasi. Özel ve kamu sektörü arasındaki farklar. Örgüt içi iletişim. Örgütün sağlıklı işlemesi için kuruluş aşamasında ve işleyişte dikkat edilmesi gereken hususlar. Örgüt yapısı ve türleri. Örgüt şeması. İş analizi. Örgüt kültürü ve iklimi.Lider türleri. Verimlilik – toplam kalite felsefesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Yönetsel Faaliyetler İle İlgili Temel Kavramlar
2 Büro Yönetimi
3 Büro Yönetiminde Planlama
4 Büro Yönetiminde Örgütlenme
5 Büro Yönetiminde Yöneltme ve Kontrol
6 Büro Yönetim Teknikleri -İş Analizi tekniği, -İş Akımı tekniği
7 Büro Yönetim Teknikleri İş Dağıtımı tekniği -İş Basitleştirme tekniği
8 Büro Yönetim Teknikleri Hareket Ekonomisi tekniği, -Alan ve Yerleşme Etüdü tekniği
9 Bürolarda Zaman Yönetimi
10 Bürolarda Stres Yönetimi
11 Bürolarda İş sağlığı ve Ergonomi
12 Bürolarda Otomasyon ve Bilgi sistemleri
13 Form Yönetimi, Dosyalama ve Arşivleme
14 Büro araç-gereç ve makineleri Büro Donanımlarının Seçimi, Satın Alınması ve Etkin Kullanımı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Büro Yönetimi ve Sekreterlikte Örnek Olay Analizi, Nuran ÖZTÜRK BAŞPINAR, Nobel Akademik Yayıncılık, 2015Türkçe
Çağdaş Büro Yönetimi, Prof. Dr. Dilaver Tengilimoğlu,Prof. Dr. Hasan Tutar,Dr. Öğr. Üyesi Arzu Özkanan, Seçkin Yayıncılık, 2019Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları