Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 203REKLAMCILIĞA GİRİŞ3 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencinin temel reklamcılık kavramını, kapsamını, önemini kavrayarak, diğer iletişim çalışmalarıyla ilişkilerini kurmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Reklamcılık kavramı, pazarlamadaki yeri ve tarihsel gelişimi; Reklamın amaçları, özellikleri, işletmeye sağladığı yararlar ve işlevleri; reklam türleri; reklam ajansları ve yapıları; reklam kampanyası ve kampanya süreci; reklam etiği.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Reklamcılık kavramını ve kapsamını öğrenir.
2Bir reklam kampanya sürecinin aşamalarını öğrenir.
3Reklamın diğer tanıtım ve iletişim uygulamalarıyla ilişkisini ve farkını kavrar.
4Medya araçlarının özelliklerini ve reklam uygulamalarını bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11616
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1YAŞAR YILDIRIM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 203 REKLAMCILIĞA GİRİŞ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. YAŞAR YILDIRIM yyasar@pau.edu.tr HMYO A0209 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencinin temel reklamcılık kavramını, kapsamını, önemini kavrayarak, diğer iletişim çalışmalarıyla ilişkilerini kurmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
İçerik Reklamcılık kavramı, pazarlamadaki yeri ve tarihsel gelişimi; Reklamın amaçları, özellikleri, işletmeye sağladığı yararlar ve işlevleri; reklam türleri; reklam ajansları ve yapıları; reklam kampanyası ve kampanya süreci; reklam etiği.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Reklam kavramı, tanımı ve kapsamı
2 Reklamın diğer alanlarla ilişkisi ve farklılıkları
3 Reklamın önemi ve amaçları, özellikleri ve işlevleri
4 Pazarlama karması ve reklam
5 Reklamcılığın tarihsel gelişimi ve tarihçesi
6 reklam türleri I
7 reklam türleri II
8 ara sınav
9 reklamcılığın tarafları, reklam ajansı yapısı ve özellikleri
10 reklamda hedef kitle ve SES grupları
11 reklam kampanyası kavramı ve kampanya süreci
12 reklam araçları I
13 reklam araçları II
14 reklamcılığa yönelik yapılan eleştiriler ve reklamın etkileri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Babacan, Muazzez. Nedir Bu Reklam?, Detay Yayıncılık. Türkçe
Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, 2018. Türkçe
https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=reklamciligagirisTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları