DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 411HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYALARI VE ÖRNEK OLAY ANALİZİ3 + 02. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere teorik ve pratik açıdan bir halkla ilişkiler kampanyasının nasıl hazırlanacağını öğretmektir. Bu derste, halkla ilişkiler kampanya planlama modeli, amaçlar, stratejiler ve hedef kitleler, medya, teknikler, bütçe değerlendirme temel alınmaktadır.
Ders İçeriği Sorunun Belirlenmesi Ve Durum Analizi, Mesaj, Medya Ve Etkinlik Stratejilerinin Belirlenmesi, Uygulama Planlarının Hazırlanması, Ölçümleme/Değerlendirmenin Hazırlanması, Stratejik Halkla İlişkiler Kapsamında Bulunan Uygulamalara Yönelik Örnek Olay Çözümlemelerinin Yapılması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Halkla ilişkiler projelerini eleştirel olarak değerlendirirler
2Bir halkla ilişkiler projesini yürütmeyi öğrenirler
3Bir halkla ilişkiler projesi tasarlamayı öğrenirler
4Halkla ilişkilerde takım çalışması becerisi kazanırlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)5315
Ödevler3412
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar3NİLÜFER YILDIRIM

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  HIT 411 Dersin Adı:  HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYALARI VE ÖRNEK OLAY ANALİZİ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 3   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı :  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİLÜFER YILDIRIM E-Mail:  nilufery@pau.edu.tr, İç Hat:  8115070 110,
Ders Yeri Derslik Belirtilmemiştir.
Amaç : Bu dersin amacı, öğrencilere teorik ve pratik açıdan bir halkla ilişkiler kampanyasının nasıl hazırlanacağını öğretmektir. Bu derste, halkla ilişkiler kampanya planlama modeli, amaçlar, stratejiler ve hedef kitleler, medya, teknikler, bütçe değerlendirme temel alınmaktadır.
İçerik : Sorunun Belirlenmesi Ve Durum Analizi, Mesaj, Medya Ve Etkinlik Stratejilerinin Belirlenmesi, Uygulama Planlarının Hazırlanması, Ölçümleme/Değerlendirmenin Hazırlanması, Stratejik Halkla İlişkiler Kapsamında Bulunan Uygulamalara Yönelik Örnek Olay Çözümlemelerinin Yapılması
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %60
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin amacı, içeriği ve işleyişi.
2 Halkla ilişkiler eğitiminde örnek olay çözümünün yeri ve öğrenciye kazandırdıkları.
3 Halkla ilişkilerde hedef kitlenin önemi ve çeşitleri
4 Örnek olay çözüm teknikleri .Tek sorun yöntemi.
5 Tek sorun yöntemi.devam
6 Sınıf içi çalışma.Örnek olay çözümü.
7 Ara sınav
8 Çift sorun yöntemine göre örnek olay çözümü.
9 Çift sorun yöntemine göre örnek olay çözümü.
10 Sınıf içi çalışma. Örnek olay çözümü.
11 Sınıf içi çalışma. Örnek olay çözümü.
12 Ödev sunumu.
13 Ödev sunumu
14 Genel tekrar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları-Ayla Okay-Aydemir Okay.Türkçe
Halkla İlişkiler Nedir?Prof.Dr. Filiz Balta PeltekoğluTürkçe
Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler projeleri-Yard.Doç.Dr. Nilay Başak Yurdakul-Araş.Gör. Gül CoşkunTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav40Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları