Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 412HİZMET PAZARLAMASI3 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, hizmetlerin başarılı bir şekilde sunulması ve pazarlanması için gerekli konuların ve pazarlama stratejilerinin açıklanmasıdır. Bu dersi alan öğrenci, hizmetlerin özelliklerinden kaynaklanan pazarlama sorunlarının giderilmesine yönelik pazarlama ve kalite geliştirme stratejileri ile ilgili kararları almaktadır.
Ders İçeriği Hizmet kavramı, hizmet sektörünün günümüzdeki önemi, hizmetlerin özellikleri, hizmetlerin sınıflandırılması, hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimi, hizmet pazarlama karmasına giriş (7p) ve hizmet pazarlamasında ürün, hizmet pazarlamasında fiyat, hizmet pazarlamasında tutundurma ve pazarlama iletişimi, hizmette dağıtım, hizmet pazarlamasında süreç yönetimi, hizmet pazarlamasında fiziksel çevre, hizmet pazarlamasında insan, hizmet pazarlaması stratejileri (içsel pazarlama, dışsal pazarlama, internaktif pazarlama, ilişki pazarlaması, müşteri bağlılığı vd.), hizmet kalitesi, hizmette kalite modelleri (deming kalite modeli, malcolm baldrige ulusal kalite modeli, efqm mükemmellik modeli, kalder kalite modeli vd.), toplam hizmet kalitesi yönetimi, hizmet sektörlerinde (sağlık, bankacılık, turizm vd.) hizmet pazarlama karması ve vaka analizleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 0011115111111111111111
Ara Toplam1115111111111111111
Katkı1115111111111111111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)2510
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1MELDA GÖLEMEZLİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISLE 412 HİZMET PAZARLAMASI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. MELDA GÖLEMEZLİ mgolemezli@pau.edu.tr HMYO A0202 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin temel amacı, hizmetlerin başarılı bir şekilde sunulması ve pazarlanması için gerekli konuların ve pazarlama stratejilerinin açıklanmasıdır. Bu dersi alan öğrenci, hizmetlerin özelliklerinden kaynaklanan pazarlama sorunlarının giderilmesine yönelik pazarlama ve kalite geliştirme stratejileri ile ilgili kararları almaktadır.
İçerik Hizmet kavramı, hizmet sektörünün günümüzdeki önemi, hizmetlerin özellikleri, hizmetlerin sınıflandırılması, hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimi, hizmet pazarlama karmasına giriş (7p) ve hizmet pazarlamasında ürün, hizmet pazarlamasında fiyat, hizmet pazarlamasında tutundurma ve pazarlama iletişimi, hizmette dağıtım, hizmet pazarlamasında süreç yönetimi, hizmet pazarlamasında fiziksel çevre, hizmet pazarlamasında insan, hizmet pazarlaması stratejileri (içsel pazarlama, dışsal pazarlama, internaktif pazarlama, ilişki pazarlaması, müşteri bağlılığı vd.), hizmet kalitesi, hizmette kalite modelleri (deming kalite modeli, malcolm baldrige ulusal kalite modeli, efqm mükemmellik modeli, kalder kalite modeli vd.), toplam hizmet kalitesi yönetimi, hizmet sektörlerinde (sağlık, bankacılık, turizm vd.) hizmet pazarlama karması ve vaka analizleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Hizmet Kavramı, Hizmet Sektörünün Günümüzdeki Önemi
2 Hizmetlerin Özellikleri, Hizmetlerin Sınıflandırılması, Hizmet Pazarlamasında Kapasite ve Talep Yönetimi
3 Hizmet Pazarlama Karmasına Giriş (7P) ve Hizmet Pazarlamasında Ürün
4 Hizmet Pazarlamasında Fiyat
5 Hizmet Pazarlamasında Tutundurma ve Pazarlama İletişimi
6 Hizmette Dağıtım
7 Hizmet Pazarlamasında Süreç Yönetimi
8 Hizmet Pazarlamasında Fiziksel Çevre
9 Hizmet Pazarlamasında İnsan
10 Hizmet Pazarlaması Stratejileri (İçsel Pazarlama, Dışsal Pazarlama, İnternaktif Pazarlama, İlişki Pazarlaması, Müşteri Bağlılığı Vd.)
11 Hizmet Kalitesi
12 Hizmette Kalite Modelleri (Deming Kalite Modeli, Malcolm Baldrige Ulusal Kalite Modeli, EFQM Mükemmellik Modeli, Kalder Kalite Modeli Vd.)
13 Toplam Hizmet Kalitesi Yönetimi
14 Hizmet Sektörlerinde (Sağlık, Bankacılık, Turizm Vd.) Hizmet Pazarlama Karması ve Vaka Analizleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları