Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISLE 441DİJİTAL PAZARLAMA3 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, endüstrinin, tüketicilerin ve işletmelerin çevrimiçi platformlara geçişiyle birlikte mevcut pazarlama uygulamalarının Internet ortamında değerlendirilmesi, geçerliliğinin tartışılması, klasik pazarlama süreçlerinin adaptasyonu ve yeni geliştirilen pazarlama uygulamalarının değerlendirilmesidir.
Ders İçeriği Dijital pazarlamanın teorik altyapısı, çevrimiçi pazarlar, dijital pazarlama stratejisinin geliştirilmesi, çevrimiçi tüketici tecrübesi, dijital medya kampanyası, dijital medya kanallarıyla iletişim, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya pazarlaması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2Çevrimiçi pazarları ve tüketici tecrübesini anlama.
1Geleneksel pazarlama faaliyetleriyle güncel internet uygulamaları arasında bağ kurma.
3İşletmeler için dijital medya kampanyası oluşturma ve yönetme.
4Sosyal medyanın önemini ve pazarlama faaliyetlerindeki yerini anlama.
5Arama motoru optimizasyonu ve mekaniğini anlama.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 0014      4  44  4    
ÖK 00244     4           
ÖK 003         4 44      
ÖK 004      4      4     
ÖK 0054     4     44     
Ara Toplam124    88 448884    
Katkı2100002201122210000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)11111
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1MELTEM ÖZTÜRK URKAY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISLE 441 DİJİTAL PAZARLAMA 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi MELTEM ÖZTÜRK URKAY mozturk@pau.edu.tr HMYO A0201 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin temel amacı, endüstrinin, tüketicilerin ve işletmelerin çevrimiçi platformlara geçişiyle birlikte mevcut pazarlama uygulamalarının Internet ortamında değerlendirilmesi, geçerliliğinin tartışılması, klasik pazarlama süreçlerinin adaptasyonu ve yeni geliştirilen pazarlama uygulamalarının değerlendirilmesidir.
İçerik Dijital pazarlamanın teorik altyapısı, çevrimiçi pazarlar, dijital pazarlama stratejisinin geliştirilmesi, çevrimiçi tüketici tecrübesi, dijital medya kampanyası, dijital medya kanallarıyla iletişim, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya pazarlaması
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dijital Pazarlama Kavramı ve unsurları
2 Dijital Pazarlama stratejisi oluşturma
3 Inbound-outbound pazarlama anlayışı
4 B2B-B2C dijital pazarlama anlayışı
5 Dijital tüketiciyi anlama (E-TÜKETİCİ, YENİ YÜKETİCİ)
6 DİGİTAL PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE DİGİTAL MEDYA KANALLARI
7 MOBİL PAZARLAMA
8 SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI
9 Arasınav
10 ELEKTRONİK POSTA ( E-MAİL) PAZARLAMA
11 VİRAL PAZARLAMA, E-WOMM
12 İÇERİK PAZARLAMASI (CONTENT)
13 VİDEO PAZARLAMA
14 BLOG PAZARLAMA
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Şengül, Olgu (2016), 2 Saatte A'dan Z'ye Dijital Pazarlama, Cinius Yayınları. Türkçe
Penpece, Dilek, (2016), Dijital İçerik Pazarlaması, Karahan Kitabevi.Türkçe
Ryan, Damian, (2016), Dijital Pazarlama, İş Bankası Kültür Yayınları,Türkçe
Erich Schmidt, Jared Cohen (2014), Yeni Dijital Çağ, optimist YayınTürkçe
Dave Chaffey, Fiona Ellis-Chadwick (2015), Digital Marketing 6e, Pearson Education.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları