Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HIT 303İKNA EDİCİ İLETİŞİM3 + 01. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Genel anlamda iletişim çabasının ve özelde de iletişim mesleklerinin icrasındaki temel motivasyon hedef kitlenin ikna edilmesidir. Bu bakış açısından hareketle derste reklam, lobicilik, kurumsal iletişim, imaj yönetimi ve siyasal iletişim gibi alanlarda ikna edici bir iletişim stratejisi geliştirmek adına temel becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir.
Ders İçeriği Temel mantık ilkeleri, retorik, diyalektik ve eristik diyalektik, argümantasyon ve başat argümantasyon teorileri, ikna edicilikte rasyonel ve irrasyonel teknikler, medya ve manipülatif iletişim, halkla ilişkiler ve diğer iletişim mesleklerinde kullanılan ikna stratejileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İkna kuramları hakkında bilgi edinir.
2Temel mantık ilkeleri ve akıl yürütmeler konusunda akademik bir yaklaşım edinir.
3Rasyonel ve irrasyonel ikna tekniklerini öğrenerek mesleğin icrasında etik standartlara uygun ikna edici iletişim stratejileri oluşturabilir.
4Rasyonel ikna edicilik ve manipülasyon arasındaki ayrımı bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 0011223231223432424445
ÖK 0022123222221222424445
ÖK 0032122212321222434445
ÖK 004                   
Ara Toplam546866576587612712121215
Katkı1122221221222323334

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11616
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1SELİN ÇİMÇEK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HIT 303 İKNA EDİCİ İLETİŞİM 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. SELİN ÇİMÇEK scimcek@pau.edu.tr HMYO A0116 HMYO A0201 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Genel anlamda iletişim çabasının ve özelde de iletişim mesleklerinin icrasındaki temel motivasyon hedef kitlenin ikna edilmesidir. Bu bakış açısından hareketle derste reklam, lobicilik, kurumsal iletişim, imaj yönetimi ve siyasal iletişim gibi alanlarda ikna edici bir iletişim stratejisi geliştirmek adına temel becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir.
İçerik Temel mantık ilkeleri, retorik, diyalektik ve eristik diyalektik, argümantasyon ve başat argümantasyon teorileri, ikna edicilikte rasyonel ve irrasyonel teknikler, medya ve manipülatif iletişim, halkla ilişkiler ve diğer iletişim mesleklerinde kullanılan ikna stratejileri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 ikna kavramı
2 İkna Edici İletişimin Önemi
3 İletişim süreci ve iletişimin sınıflandırılması
4 İletişim süreci öğeleri
5 İletişim sürecinde kaynak, mesaj, alıcı
6 İletişim sürecinde kanal, gürültü,
7 iletişim sürecinde filtreleme, geribildirim
8 ara sınav
9 Sözlü İletişim ve Önemi
10 Sözlü İletişim türleri
11 Yazılı İletişim
12 Sözsüz İletişim
13 İkna kuramları ve Aristo
14 İkna yöntemleri ve örnek uygulamalar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Genel İletişim Dr. Murat SezginTürkçe
İkna Yöntemleri, Richard Maxwell, Robert DickmanTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları