Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
UTFB 408REKLAM VE PAZARLAMA İLETİŞİMİ3 + 02. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere; etkili bütünleşik pazarlama iletişim programlarının geliştirilmesi için gerekli olan temel araçları sunmayı, medya faaliyetlerinin planlanması ve uygulanmasını kavratmayı, değişik mecralardaki reklamları analiz edebilme yeteneği kazandırmayı amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Bütünleşik pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişiminde etik, hedef pazar seçimi, konumlandırma, planlama ve bütçeleme, markalama, paketleme, satın alma noktasında iletişim, reklam mesajı seçimi, reklam mecrası seçimi, geleneksel ve dijital medya, reklam etkinliği ölçümü.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bütünleşik pazarlama iletişimini öğrenir
2Pazarlama iletişiminin amacını öğrenir
3Bütünleşik pazarlama iletişimi planlamasını öğrenir
4Modern reklam uygulamalarını tanır
5Reklam yönetim sürecini öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 001     44   44 4     
ÖK 002      3   34 4     
ÖK 003      4   44 4     
ÖK 004      4   44 4     
ÖK 005      4   44 4     
Ara Toplam     419   1920 20     
Katkı0000014000440400000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11616
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1MELTEM ÖZTÜRK URKAY
Detay 2022-2023 Bahar1MELTEM ÖZTÜRK URKAY
Detay 2021-2022 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2020-2021 Bahar1YAŞAR YILDIRIM
Detay 2019-2020 Bahar1MELTEM ÖZTÜRK URKAY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
UTFB 408 REKLAM VE PAZARLAMA İLETİŞİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi MELTEM ÖZTÜRK URKAY mozturk@pau.edu.tr HMYO A0201 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu ders öğrencilere; etkili bütünleşik pazarlama iletişim programlarının geliştirilmesi için gerekli olan temel araçları sunmayı, medya faaliyetlerinin planlanması ve uygulanmasını kavratmayı, değişik mecralardaki reklamları analiz edebilme yeteneği kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik Bütünleşik pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişiminde etik, hedef pazar seçimi, konumlandırma, planlama ve bütçeleme, markalama, paketleme, satın alma noktasında iletişim, reklam mesajı seçimi, reklam mecrası seçimi, geleneksel ve dijital medya, reklam etkinliği ölçümü.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İLETİŞİM KAVRAMI VE ANLAMI
2 PAZARLAMA KAVRAMI VE PAZARLAMA ÇEŞİTLERİ
3 PAZARLAMA İLETİŞİMİ KAVRAMI, ÖZELLİKLERİ,AMAÇLARI, STRATEJİLERİ VE PAZARLAMA İLETİŞİM MODELİ
4 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ KARMASI, PLANLAMA MODELLERİ
5 REKLAM KAPSAMI VE TANIMI, İŞLEVLERİ, REKLAM ARACININ SEÇİLMESİ, REKLAM ÇEŞİTLERİ, REKLAM PROGRAMININ HAZIRLANMASI, REKLAM YÖNETİMİ
6 REKLAM MEDYA PLANLAMASI, REKLAM ETKİSİNİN ÖLÇÜLMESİ
7 HALKLA İLİŞKİLER, TEMEL İLKELER, HALKLA İLİŞKİLERDE KULLANILAN YÖNTEMLER
8 KİŞİSEL SATIŞ İŞLEVİ VE ÖNEMİ
9 ARASINAV
10 KİŞİSEL SATIŞ YÖNETİMİ
11 SATIŞ GELİŞTİRME TEKNİKLERİ
12 DOĞRUDAN PAZARLAMA
13 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
14 ÖRNEK OLAY UYGULAMALARI
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar Dr. Müge Elden/ Dr. Füsun Kocabaş Türkçe
Halkla İlişkiler & Reklamcılık / Temel Bilgiler - Uygulamalar BETA BASIM YAYIM Özkan Tikveş Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları