Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PAZA 224PAZARLAMA ARAŞTIRMASI3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı pazarlama araştırması ve pazarlama araştırmasının işletmeler tarafından nasıl kullanıldığına dair bilgi vermek
Ders İçeriği Modelleri,Veri Türleri , Veri Kaynakları Ve Örnekleme,Birincil Ve İkincil Veri Toplama Yöntemleri,Pazarlama Araţtırmalarında Ölçme Ve Ölçek,Verilerin Analize Hazırlanması, Analize Ve Araştırma Raporu,Tek Değişkenli, İki Değişkenli Ve Çok Değişkenli Analizler ,Pazarlama Araştırmasının Denetimi,Pazarlama Araştırmasının Türleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-Pazarlama bilgilerinin ve pazarlama bilgi sisteminin öneminin kavranması
2-Pazarlama araştırma sürecinin kavranması
3-Pazarlama araştırmalarında kullanılan yöntemlerin kavranması
4-Araştırmayı tasarlamak ve uygulamak.
5-Araştırma raporunu hazırlamak.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 001 4 4     4         
ÖK 002 4 4     4    4    
ÖK 003     4   4    4    
ÖK 004     4   4    4    
ÖK 005     4   4    4    
Ara Toplam 8 8 12   20    16    
Katkı0202020004000030000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)12727
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1MELTEM ÖZTÜRK URKAY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PAZA 224 PAZARLAMA ARAŞTIRMASI 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi MELTEM ÖZTÜRK URKAY mozturk@pau.edu.tr HMYO A0202 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin amacı pazarlama araştırması ve pazarlama araştırmasının işletmeler tarafından nasıl kullanıldığına dair bilgi vermek
İçerik Modelleri,Veri Türleri , Veri Kaynakları Ve Örnekleme,Birincil Ve İkincil Veri Toplama Yöntemleri,Pazarlama Araţtırmalarında Ölçme Ve Ölçek,Verilerin Analize Hazırlanması, Analize Ve Araştırma Raporu,Tek Değişkenli, İki Değişkenli Ve Çok Değişkenli Analizler ,Pazarlama Araştırmasının Denetimi,Pazarlama Araştırmasının Türleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama Araştırmalarına Giriş
2 Pazarlama Araştırma Süreci
3 Veri toplama: İkincil veri
4 Veri toplama: İkincil veri
5 Anketle Veri Toplama
6 Araştırma Tasarımı ve Potansiyel Hata Kaynakları
7 Gözlem ve Deney
8 Ölçme ve Ölçekleme
9 Anket Tasarımı
10 Örnekleme Süreci
11 Örnekleme Süreci
12 Veri Analizine Giriş
13 Veri Analizine Giriş
14 Araştırma raporu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Gegez, E., Pazarlama AraştırmalarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları