Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PAZA 240MARKA YÖNETİMİ3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Halkla ilişkiler ve pazarlama alanında önemli bir kavram olan “marka”nın ne anlama geldiği ve neden günümüzde bu kadar önemli olduğunun anlaşılmasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin markanın bileşenlerini bilmeleri ve bu doğrultuda bir markanın nasıl yönetildiğini anlamaları ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Halkla ilişkiler ve pazarlama alanında önemli bir kavram olan “marka”nın ne anlama geldiği ve neden günümüzde bu kadar önemli olduğunun anlaşılmasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin markanın bileşenlerini bilmeleri ve bu doğrultuda bir markanın nasıl yönetildiğini anlamaları ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-Marka ile ilgili tanımlamaları, markanın yapısını kavramak ve marka ile ürün ilişkisini açıklamak
2- Marka yönetimini ve önemini kavramak
3- Marka yönetim sürecini anlamak
4- Markalama stratejilerini ve Marka konumlandırma sürecini kavramak.
5- Marka iletişimini öğrenmek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 001   4     444       
ÖK 002   4     444  4    
ÖK 003  44     444  4    
ÖK 004         4    4    
ÖK 005     4   4   44    
Ara Toplam  412 4   201212 416    
Katkı0012010004220130000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)12727
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1MELTEM ÖZTÜRK URKAY


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PAZA 240 MARKA YÖNETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi MELTEM ÖZTÜRK URKAY mozturk@pau.edu.tr HMYO A0201 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Halkla ilişkiler ve pazarlama alanında önemli bir kavram olan “marka”nın ne anlama geldiği ve neden günümüzde bu kadar önemli olduğunun anlaşılmasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin markanın bileşenlerini bilmeleri ve bu doğrultuda bir markanın nasıl yönetildiğini anlamaları ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
İçerik Halkla ilişkiler ve pazarlama alanında önemli bir kavram olan “marka”nın ne anlama geldiği ve neden günümüzde bu kadar önemli olduğunun anlaşılmasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin markanın bileşenlerini bilmeleri ve bu doğrultuda bir markanın nasıl yönetildiğini anlamaları ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Marka ve Markanın Pazarlamadaki yeri
2 Marka ve Marka Kavramları
3 Marka ve Marka Kavramları
4 Marka yönetimi ve önemi
5 Marka yönetimi süreci 1- Markalama kararı
6 Marka yönetimi süreci 2- Marka isminin belirlenmesi ve hakları
7 Marka yönetimi süreci 3- Marka Stratejisi Seçimi
8 Türkiye ve dünyadan örneklerle marka stratejisi çeşitleri
9 arasınav
10 markanın konumlandırılması
11 Dünya'dan marka konumlandırma örnekleri
12 Marka iletişimi
13 Türkiye'den ve Dünyadan marka iletişimi örnekleri
14 Türkiye'den ve Dünyadan marka iletişimi örnekleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Işıl Karpat Aktuğlu, Marka Yönetimi, İletişim YayınlarıTürkçe
Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, Prentice HallEnglish
Tülin Ural, Markalamada Yol Haritası, Nobel Yayın DağıtımTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları