Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HLT 205TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı, Tüketici’nin kim olduğunu ve nasıl davranılması gerektiğini öğretmektir. Daha önce alınmış olan pazarlama dersleri, bu derse temel oluşturmaktadır. Tüketicinin tanımı ve türleri, motivasyon, öğrenme ve karar verme süreçleri aktarılmaktadır. Tüketiciyi etkileyen unsurlar ve tüketici ile iletişim konuları üzerinde durulmaktadır.
Ders İçeriği Tüketici davranış modelleri, tüketici satın alma süreci ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri Tüketici Davranışları Araştırmaları eksenli bir şekilde ele alma
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tüketici davranışlarının pazarlamaya yön verişini kavrar.
2Tüketiciye yön veren faktörleri ve etkilerini anlar
3Tüketici davranışlarını ve satın alma süreçlerini bilir.
4Öğrendikleri ile uygulamalar arasında örneklerle bağlıları kurar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 0011225344321554333332
ÖK 0022335443222132355312
ÖK 0032333225432435553555
ÖK 0043335233322353554355
Ara Toplam81111181113151297131614161815141414
Katkı2335334322344454444

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)2510
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1MELDA GÖLEMEZLİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HLT 205 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. MELDA GÖLEMEZLİ mgolemezli@pau.edu.tr HMYO A0202 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin amacı, Tüketici’nin kim olduğunu ve nasıl davranılması gerektiğini öğretmektir. Daha önce alınmış olan pazarlama dersleri, bu derse temel oluşturmaktadır. Tüketicinin tanımı ve türleri, motivasyon, öğrenme ve karar verme süreçleri aktarılmaktadır. Tüketiciyi etkileyen unsurlar ve tüketici ile iletişim konuları üzerinde durulmaktadır.
İçerik Tüketici davranış modelleri, tüketici satın alma süreci ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri Tüketici Davranışları Araştırmaları eksenli bir şekilde ele alma
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi
2 Tüketici,müşteri,alıcı,tüketim, istek ve ihtiyaçlar tüketici davranışı kavramlarının açıklanması
3 Tüketici davranışı genel modeli ve tüketici davranışının pazarlama stratejisiyle ilişkisi
4 Psikolojik etkiler: Öğrenme ve bellek
5 Güdülenme, duyum ve algılama
6 Algılama Tutum
7 Kişilik ve benlik
8 Değerler ve Yaşam Biçimi
9 Vize sınavı
10 Sosyo kültürel etkiler: Sosyal gruplar ve referans grupları
11 Aile Kişisel Etkiler
12 Sosyal sınıf ve kültür
13 Tüketici Satın alma süreci
14 Tüketici Satın alma süreci
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Tüketici Davranışı, Yavuz Odabaşı,Gülfidan BarışTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav35Ara Sınav
Ödev15Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları