Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BURO 217MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ2 + 01. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders ile öğrenci Müşteri ilişkilerini yönetebilme yeterlikleri kazanacaktır.
Ders İçeriği Müşteriler ile iletişim, Müşterileri sınıflandırmak, Online tüketici davranışları, Geleneksel tüketici davranışları, Randevu ve ağırlama Müşteri değeri yaratmak, Müşteri memnuniyeti, Müşteri şikayetleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Müşteri ilişkileri yönetimi konusunda kendini geliştirir ve deneyimlerini uygulamada kullanır.
2Halkla ilişkiler faaliyetlerini bilir ve uygular.
3Bireysel ve örgütsel alanda etkin iletişim kurar, bilgi teknolojilerindeki gelişmeleri takip eder, teknolojiyi etkin kullanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29
ÖK 001     5                   54  
ÖK 002            4  5         5   
ÖK 003    5          3         5   
Ara Toplam    55      4  8         154  
Katkı00002200000010030000000005100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Ödevler11010
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1GÜLÇİN AKSÖL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BURO 217 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. GÜLÇİN AKSÖL gpolat@pau.edu.tr HMYO A0015 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders ile öğrenci Müşteri ilişkilerini yönetebilme yeterlikleri kazanacaktır.
İçerik Müşteriler ile iletişim, Müşterileri sınıflandırmak, Online tüketici davranışları, Geleneksel tüketici davranışları, Randevu ve ağırlama Müşteri değeri yaratmak, Müşteri memnuniyeti, Müşteri şikayetleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Müşteriler ilişkileri yönetimi (CRM)-Temel Kavramlar
2 Müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti
3 Pazarlama Kavramı ve Pazarlama Anlayışındaki Değişim Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Geleneksel Pazarlama arasındaki farklar
4 Pazarlama Karması-Ürün ve Fiyat
5 Pazarlama Karması- Dağıtım ve Tutundurma
6 Müşteri İlişkileri Yönetimi Evreleri
7 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Türleri: Stratejik MİY, Operasyonel/İşlevsel MİY, Analitik MİY, İşbirlikçi MİY Müşteri İlişkileri Yönetiminde Teknoloji
8 ARA SINAV
9 Müşteri sadakati ve sadakat programları
10 Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri
11 Müşteri sadakati ve sadakat programları- Öğrenci Sunumları
12 Müşteri sadakati ve sadakat programları - Öğrenci Sunumları
13 Müşteri sadakati ve sadakat programları- Öğrenci Sunumları
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Müşteri İlişkileri Yönetimi Prof. Dr. Yavuz ODABAŞITürkçe
Müşteri İlişkileri Yönetimi, T.C.Anadolu Üniversitesi, YAYINI NO: 3001 Açıköğretim Fakültesi Yayını NO: 1954Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları