Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MKS 104FİNANSAL HİZMETLER PAZARLAMASI1 + 12. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, işletmelerin kendilerini pazara kabul ettirme ve rekabet avantajı yaratma konusunda neler yapabilecekleri, hangi pazarlama strateji ve politikalarını kullanacakları ve pazarlamanın, hizmetlerin ve hizmet pazarlamasının değişen çevresinin tanıtılmasına ve stratejik olarak işletmelerin neler yapabileceklerinin belirlenebilmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği Finansal Hizmet Pazarlaması çalışanları görev ve unvan tanımları—Müşteri profilinin analiz edilmesi ve pazarlama stratejisinin belirlenmesi—Mevduat Ürünleri çeşitleri,özellikleri ve uygulama iş akışı -- Yatırım Ürünleri çeşitleri ve özellikleri ve uygulama iş akışı – Ödeme sistemlerine ilişkin Finansal Hizmetler, çeşitleri ,özellikleri ve uygulama iş akışı – Bireysel Kredi Ürünleri, çeşitleri, özellikleri ve uygulama iş akışı – Yeni Müşteri bulma metodları .
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Özellikle bankaların müşterilerine sunduğu finansal hizmetlere ilişkin bilgiler vermek
2finansal hizmetlerin pazarlamasına ilişkin bilgiler vermek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16
ÖK 0011411111531123131
ÖK 0021111111114511111
Ara Toplam2522222645634242
Katkı1311111323322121

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1VELİ RIZA KALFA
Detay 2017-2018 Bahar1TANZER ÇELİKTÜRK
Detay 2016-2017 Bahar1İREM ÖZCAN
Detay 2014-2015 Bahar1TANZER ÇELİKTÜRK
Detay 2013-2014 Bahar1İREM ÖZCAN
Detay 2012-2013 Bahar1İREM ÖZCAN
Detay 2011-2012 Yaz1TANZER ÇELİKTÜRK
Detay 2011-2012 Bahar1TANZER ÇELİKTÜRK
Detay 2010-2011 Bahar1TANZER ÇELİKTÜRK
Detay 2009-2010 Bahar1TANZER ÇELİKTÜRK
Detay 2008-2009 Bahar1TANZER ÇELİKTÜRK
Detay 2007-2008 Bahar1ENGİN HEPAKSAZ
Detay 2006-2007 Bahar1NECMİ ÖZDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MKS 104 FİNANSAL HİZMETLER PAZARLAMASI 1 + 1 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi VELİ RIZA KALFA vrkalfa@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, işletmelerin kendilerini pazara kabul ettirme ve rekabet avantajı yaratma konusunda neler yapabilecekleri, hangi pazarlama strateji ve politikalarını kullanacakları ve pazarlamanın, hizmetlerin ve hizmet pazarlamasının değişen çevresinin tanıtılmasına ve stratejik olarak işletmelerin neler yapabileceklerinin belirlenebilmesini sağlamaktır.
İçerik Finansal Hizmet Pazarlaması çalışanları görev ve unvan tanımları—Müşteri profilinin analiz edilmesi ve pazarlama stratejisinin belirlenmesi—Mevduat Ürünleri çeşitleri,özellikleri ve uygulama iş akışı -- Yatırım Ürünleri çeşitleri ve özellikleri ve uygulama iş akışı – Ödeme sistemlerine ilişkin Finansal Hizmetler, çeşitleri ,özellikleri ve uygulama iş akışı – Bireysel Kredi Ürünleri, çeşitleri, özellikleri ve uygulama iş akışı – Yeni Müşteri bulma metodları .
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Finansal Hizmet Pazarlaması çalışanları görev ve unvan tanımları
2 Müşteri profilinin analiz edilmesi
3 pazarlama stratejisinin belirlenmesi
4 Mevduat Ürünleri çeşitleri,özellikleri
5 Mevduat Ürünleri uygulama ve iş akışı
6 Yatırım Ürünleri çeşitleri ve özellikleri
7 Yatırım Ürünleri uygulama ve iş akışı
8 Ödeme sistemlerine ilişkin Finansal Hizmetleri çeşitleri
9 Ödeme sistemlerine ilişkin Finansal Hizmetleri uygulama ve iş akışı
10 Bireysel Kredi Ürünleri ve çeşitleri
11 Bireysel Kredi Ürünleri özellikleri
12 Bireysel Kredi Ürünleri uygulama ve iş akışı
13 Finansal hizmet pazarlamasının önemi
14 Dönemin gözden geçirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları