Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IELS 221ÇARPANA DOKUMA2 + 23. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrenci atölye ortamı içerisinde Çarpana dokuma yapıp ürüne dönüştürebilme becerisi kazandırma.
Ders İçeriği Dokumanın tarihçesi, Çarpana deseni oluşturmak, Çarpana kartlarını oluşturmak, İpleri desene göre kesip kartlara geçirmek, Çarpana dokuma yapmak Çarpana dokuma yapmak Çarpana dokuma yapmak Çarpana dokuma yapmak Çarpana dokumayı bitirmek ve ürün tasarımı yapmak Çarpanayı ürüne dönüştürmek Çarpanayı ürüne dönüştürmek Çarpanayı ürüne dönüştürmek Ürünü süslemek
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dokumanın tarihçesi
2Çarpana deseni oluşturmak
3Çarpana kartlarını oluşturmak
4İpleri desene göre kesip kartlara geçirmek
5Çarpana dokuma yapmak
6Çarpana dokumayı bitirmek ve ürün tasarımı yapmak
7Çarpanayı ürüne dönüştürmek
8Ürünü süslemek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 001      5  5  5 
ÖK 002555 55 5     3
ÖK 003555 555       
ÖK 004555 5555      
ÖK 005555 5555     5
ÖK 006555 5555555  5
ÖK 007555 555555   5
ÖK 008555 55555 5  5
Ara Toplam353535 35353530151510 523
Katkı44404444221013

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Ödevler14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






106

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1HABİBE KAHVECİOĞLU SARI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IELS 221 ÇARPANA DOKUMA 2 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. HABİBE KAHVECİOĞLU SARI hkahveci@pau.edu.tr DTMYO B0108-01 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrenci atölye ortamı içerisinde Çarpana dokuma yapıp ürüne dönüştürebilme becerisi kazandırma.
İçerik Dokumanın tarihçesi, Çarpana deseni oluşturmak, Çarpana kartlarını oluşturmak, İpleri desene göre kesip kartlara geçirmek, Çarpana dokuma yapmak Çarpana dokuma yapmak Çarpana dokuma yapmak Çarpana dokuma yapmak Çarpana dokumayı bitirmek ve ürün tasarımı yapmak Çarpanayı ürüne dönüştürmek Çarpanayı ürüne dönüştürmek Çarpanayı ürüne dönüştürmek Ürünü süslemek
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 El dokumasının tanımı, el dokumasının tarihsel sınıflandırılması
2 El dokumalarının kullanım alanları, el dokumacılığının günümüzdeki yeri ve önemi,
3 Dokumalarda kullanılan renk ve motif özellikleri,
4 Çarpanalı (kolon) dokuma tekniği, tarihçe,Çarpanalı kolan dokumaların sınıflandırılması,
5 Çarpanalı dokumalarda desen raporu hazırlama ve renklendirme
6 Çarpana kartlarının hazırlanması,İplerin desene göre kesilip kartlara geçirilmesi,
7 Düz dizgi simetri Çarpananın dokunması,
8 orta simetri sisteminde çarpananın dokunması
9 Karışık iplik geçirme sisteminde çarpananın dokunması
10 Tüp Çarpananın dokunması,
11 İlikli ve krdonlu çarpananın dokunması,
12 Öğrenilen teknikleri kullanarak çarpana deseni oluşturmak ve dokumak
13 ürün tasarımının yapılması ve çarpananın ürüne dönüştürülmesi,
14 Çarpananın ürüne dönüştürülmesi ve ürünün süslenmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Aytaç, Ç.,1997. El Dokumacılığı. Mili Eğitim Basımevi. Ankara. Türkçe
Sarıoğlu, H. ve Diğerleri., 2005. Çarpanalı Dokumalar. YA-PA. İstanbul. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları