Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PLM 104PAZARLAMA İLKELERİ - II3 + 12. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı temel pazarlama kavramlarını ve modern pazarlama yaklaşımlarını öğretmektir.
Ders İçeriği Modern pazarlama misyonunu oluşturabilme,Hedef pazarı belirleme ve yeni mamul geliştirilmesinde izlenecek süreci kavrayabilme,Mamul hayat seyrinde izlenecek pazarlama stratejilerini kavrayabilme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11. Pazarlama Ile Ilgili Temel Ilkeler Ve Kavramları Tanımlayabilir.
33. Pazarlama Bileşenleri, Pazarlama Stratejileri Ve Politikalarının Işletmelerin Pazarlama Faaliyetleri Açısından Önemini Açıklayabilir.
44. Pazarlama Bileşenleri, Pazarlama Stratejileri Ve Politikaları Ile Işletmenin Amaçları, Tüketici Ihtiyaçları Ve Rakiplerin Stratejileri Arasındaki Ilişkiyi Belirleyebilir.
5İşletmelerin Pazarlama Amaçları, Hedefleri Ve Planlarını Özetleyebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001            2  
ÖK 003            5  
ÖK 004      1        
ÖK 005            4  
Ara Toplam      1     11  
Katkı000000000000300

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12336
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2013-2014 Bahar1BİRSEN ALŞAN
Detay 2012-2013 Bahar1BİRSEN ALŞAN
Detay 2011-2012 Bahar1BİRSEN ALŞAN
Detay 2010-2011 Yaz1FERHAN ÇAKIR
Detay 2010-2011 Bahar1ÖZGE ÜNVER DİRLİK
Detay 2010-2011 Bahar1ÖZGE ÜNVER DİRLİK
Detay 2009-2010 Yaz1ÖZGE ÜNVER DİRLİK
Detay 2009-2010 Bahar1ÖZGE ÜNVER DİRLİK
Detay 2008-2009 Bahar1ÖZGE ÜNVER DİRLİK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PLM 104 PAZARLAMA İLKELERİ - II 3 + 1 1 Türkçe 2013-2014 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı temel pazarlama kavramlarını ve modern pazarlama yaklaşımlarını öğretmektir.
İçerik Modern pazarlama misyonunu oluşturabilme,Hedef pazarı belirleme ve yeni mamul geliştirilmesinde izlenecek süreci kavrayabilme,Mamul hayat seyrinde izlenecek pazarlama stratejilerini kavrayabilme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 DERSLE İLGİLİ BİLGİ VERME
2 PAZARLAMANIN KAPSAMI ,GELİŞİMİ VE MODERN PAZARLAMA
3 PAZARLAMA ÇEVRESİ
4 STRATEJİK PLANLAMA VE PAZARLAMANIN ROLÜ
5 PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ VE PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
6 TÜKETİCİ PAZARLARI,SATIN ALMA KARAR TİPLERİ
7 ENDÜSTRİYEL PAZARLAR,ENDÜSTRİYEL TÜKETİCİLER
8 PAZAR BÖLÜMLENDİRME VE HEDEF PAZAR SEÇİMİ VE TALEP TAHMİNLERİ
9 PAZARLAMA KARMASI UNSURLARI
10 PAZARLAMA KARMASI UNSURLARI
11 DOĞRUDAN PAZARLAMA VE HİZMET PAZARLAMASI
12 E-TİCARET VE E-PAZARLAMA
13 ULUSLARARASI PAZARLAMA
14 GENEL DEĞERLENDİRME
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Pazarlama İlkeleri_İsmet MucukTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları