Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PLM 105PAZARLAMA İLKELERİ - I3 + 11. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı temel pazarlama kavramlarını ve modern pazarlama yaklaşımlarını öğretmektir.
Ders İçeriği Pazarlamanın Konusu Kapsamı Gelişimi Modern Pazarlama Yönetimi, Pazarlama Çevresi Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü, Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması, Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı İle Endüstriyel (Örgütsel) Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları, Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Talep Tahminleri, Mamül.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11. Pazarlama Ile Ilgili Temel Ilkeler Ve Kavramları Tanımlayabilir.
33. Pazarlama Bileşenleri, Pazarlama Stratejileri Ve Politikalarının Işletmelerin Pazarlama Faaliyetleri Açısından Önemini Açıklayabilir.
4ama Bileşenleri, Pazarlama Stratejileri Ve Politikaları Ile Işletmenin Amaçları, Tüketici Ihtiyaçları Ve Rakiplerin Stratejileri Arasındaki Ilişkiyi Belirleyebilir.
55. İşletmelerin Pazarlama Amaçları, Hedefleri Ve Planlarını Özetleyebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001            2  
ÖK 003            5  
ÖK 004      1        
ÖK 005            4  
Ara Toplam      1     11  
Katkı000000000000300

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)122
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Güz1MUTLU ARMAN
Detay 2013-2014 Güz1MUTLU ARMAN
Detay 2012-2013 Güz1MUTLU ARMAN
Detay 2011-2012 Güz1ÖZGE ÜNVER DİRLİK
Detay 2010-2011 Yaz1BİRSEN ALŞAN
Detay 2010-2011 Güz1ÖZGE ÜNVER DİRLİK
Detay 2009-2010 Yaz1ÖZGE ÜNVER DİRLİK
Detay 2009-2010 Güz1ÖZGE ÜNVER DİRLİK
Detay 2008-2009 Yaz001BİRSEN ALŞAN
Detay 2008-2009 Güz1AYŞE IŞIL GÜLER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PLM 105 PAZARLAMA İLKELERİ - I 3 + 1 1 Türkçe 2015-2016 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi MUTLU ARMAN marman@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı temel pazarlama kavramlarını ve modern pazarlama yaklaşımlarını öğretmektir.
İçerik Pazarlamanın Konusu Kapsamı Gelişimi Modern Pazarlama Yönetimi, Pazarlama Çevresi Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü, Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması, Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı İle Endüstriyel (Örgütsel) Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları, Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Talep Tahminleri, Mamül.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi, modern pazarlama yönetimi ve son gelişmeler
2 Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama planlaması
3 Pazarlama araştırması ve bilgi sistemi
4 Tüketici pazarları, endüstriyel pazarlar ve uluslararası pazarlar
5 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
6 Mamul
7 Fiyat
8 Tutundurma
9 Ara Sınav
10 Kişisel Satış ve Satış Geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
11 Internette pazarlama
12 Doğrudan pazarlama
13 Dağıtım
14 Hizmet Pazarlaması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları