Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BAS 104PAZARLAMA İLKELERİ2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin pazarlama ile ilgili temel kavramları öğrenmesi
Ders İçeriği pazarlamaya giriş pazarlama planlaması ilkeleri pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmaları pazarlama makro ve mikro çevre faktörleri pazarların yapısal ve davranışsal ilkeleri pazar ölçümlemesi hedef pazarlama ve dilimlemesi pazarlama karması pazarlama denetimi ve kontrol.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
2İşletmelerin amaçları ve hedefleri doğrultusunda hangi pazarlarda faaliyette bulunacağını ve hangi pazarlama bileşenlerinden yararlanacağını gösterebilir
3Pazarlama bileşenleri, pazarlama stratejileri ve politikalarının işletmelerin pazarlama faaliyetleri açısından önemini açıklayabilir
4Pazarlama bileşenleri, pazarlama stratejileri ve politikaları ile işletmenin amaçları, tüketici ihtiyaçları ve rakiplerin stratejileri arasındaki ilişkiyi belirleyebilir
5İşletmelerin pazarlama amaçları, hedefleri ve planlarını özetleyebilir
1Pazarlama Ile Ilgili Temel Ilkeler Ve Kavramları Tanımlayabilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001             
ÖK 005             
Ara Toplam             
Katkı0000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)6212
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1MİNE ARABACI
Detay 2022-2023 Bahar2MİNE ARABACI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BAS 104 PAZARLAMA İLKELERİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. MİNE ARABACI malaoglu@pau.edu.tr ÇMYO A0006 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin pazarlama ile ilgili temel kavramları öğrenmesi
İçerik pazarlamaya giriş pazarlama planlaması ilkeleri pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmaları pazarlama makro ve mikro çevre faktörleri pazarların yapısal ve davranışsal ilkeleri pazar ölçümlemesi hedef pazarlama ve dilimlemesi pazarlama karması pazarlama denetimi ve kontrol.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamanın konusu, kapsamı ve gelişimi.
2 Pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler.
3 Pazar bölümlendirme.
4 Pazar araştırması.
5 Tüketici davranışı.
6 Endüstriyel alıcı davranışı.
7 Pazarlama bileşenleri
8 Ürün
9 ARASINAV
10 fiyat
11 dağıtım
12 tutundurma
13 Stratejik Pazarlama planlaması
14 Tekrar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
PAZARLAMA İLKELERİTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları