Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBO 327MEDYA OKUR YAZARLIĞI2 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Medya Okuryazarlığı dersinin amacı; öğrencilerin medya okuryazarlığına ilişkin temel bilgi ve becerileri kazanmalarını, bu kazanımlarını medya ile ilgili yaşantılarında bir çerçeve olarak kullanabilecek yeterliğe erişmelerini ve yaşadığı çevre başta olmak üzere tüm dünyada yer alan ilgili sorunlara yönelik duyarlılık geliştirmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği Kitle iletişim araçlarının (Gazete, dergi, radyo, televizyon, internet, vs.) genel özellikleri; kitle iletişim araçlarının çocuklar, gençler ve genel olarak toplum üzerindeki etkileri; propaganda teknikleri; kitle iletişim araçlarıyla yayılan iletileri mikro düzeyde çözümleyebilme; bilgiye erişim becerileri; medya mesajlarını farklı perspektiflerden değerlendirme; medya mesajları üretme; medya okuryazarlığı öğretimine yönelik etkinlik tasarımları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Alana ilişkin temel kavramları açıklar.
2Alana ilişkin kuramcıları ve bunların alana katkılarını ifade eder.
3Medyanın toplum üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar.
4Medyanın kullandığı başlıca ikna tekniklerini tespit eder.
5Farklı türdeki medya mesajlarına erişim becerisini kullanır.
6Farklı türlerdeki medya yapıtlarına karşı eleştirel bir bakış sergiler.
7Farklı kanallardan edindiği medya iletilerini değerlendirir.
8Farklı iletişim kanalları için nitelikli medya iletileri üretir.
9Medyanın ticari amacının oluşturduğu etkileri değerlendirir.
10Toplumsal yaşama medyayı kullanarak daha yapıcı bir şekilde katılır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4416
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)144
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)144
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz3ENGİN DUTAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBO 327 MEDYA OKUR YAZARLIĞI 2 + 0 3 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ENGİN DUTAR edutar@pau.edu.tr ÇMYO A0024 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Medya Okuryazarlığı dersinin amacı; öğrencilerin medya okuryazarlığına ilişkin temel bilgi ve becerileri kazanmalarını, bu kazanımlarını medya ile ilgili yaşantılarında bir çerçeve olarak kullanabilecek yeterliğe erişmelerini ve yaşadığı çevre başta olmak üzere tüm dünyada yer alan ilgili sorunlara yönelik duyarlılık geliştirmelerini sağlamaktır.
İçerik Kitle iletişim araçlarının (Gazete, dergi, radyo, televizyon, internet, vs.) genel özellikleri; kitle iletişim araçlarının çocuklar, gençler ve genel olarak toplum üzerindeki etkileri; propaganda teknikleri; kitle iletişim araçlarıyla yayılan iletileri mikro düzeyde çözümleyebilme; bilgiye erişim becerileri; medya mesajlarını farklı perspektiflerden değerlendirme; medya mesajları üretme; medya okuryazarlığı öğretimine yönelik etkinlik tasarımları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriği, kaynaklar ve dönem projelerinin tanıtımı
2 Medya okuryazarlığı nedir ve ne değildir Medya okuryazarlığının boyutları
3 Medya Okuryazarlığının Tarihi temelleri Medya Okuryazarlığını gerektiren koşullar
4 Medyanın ticari amacı ve reklamlar Reklamların çözümlenmesi ve üretilmesi
5 Haber yapım süreci Haber izlerken dikkat edilecek hususlar
6 Propaganda (veya ikna) teknikleri Karşıt propagandanın temel ilkeleri
7 Duyguların bir reyting aracı olarak kullanılması Nörofizyolojik boyut
8 Medyada karşılaşılan önyargılar Medya stereotipleri ve etkileri
9 Medya Okuryazarlığı programının incelenmesi Medya Okuryazarlığı öğretiminin ilkeleri
10 Ara Sınav
11 Bilgiye erişim becerileri Video üretim sürecine ilişkin beceriler
12 Cinsiyet temsilleri, şiddet temsilleri gibi konulara ilişkin öğrenci projelerinin sunumu
13 Cinsiyet temsilleri, şiddet temsilleri gibi konulara ilişkin öğrenci projelerinin sunumu
14 Cinsiyet temsilleri, şiddet temsilleri gibi konulara ilişkin öğrenci projelerinin sunumu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Şahin, Abdurrahman. (2011). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Anı Yayıncılık.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav25Ara Sınav
Yıl İçi Etkinlik25Yıl İçi Etkinlik
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları