Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
DIST 217İŞ ETÜDÜ VE ZAMAN PLANLAMASI1 + 23. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Günümüzde işin en kısa sürede ve en iyi şekilde yapılması büyük önem taşır. Bu ise yapılan işin iyi etüd edilmesini ve zamanın iyi planlanmasını gerektirir. Zamanın etkin kullanımı başarının temel koşullarından birisi durumuna gelmiştir. Zaman planlaması, kişinin özel ve iş hayatındaki amaçlarına ulaşmada temel araçtır. Zaman, insanların çok çalışarak artırabilecekleri bir kaynak değildir. Bu nedenle zaman planlamasının amacı sınırlı olan zamanı artırmak değil, sınırlı zaman içinde yapılan faaliyetlerin nicelik ve niteliğini artırmaktır. İş süreci, iş akış şeması ve akım diyagramı gibi iş etüd araçları ile somut bir gösterime kavuşur. İş etüdü teknikleri, süreçlerin etkin analizini ve iyileştirmesini mümkün kılar. Bu derste öğrenciler, iş etüdü araç ve tekniklerini kullanarak iş süreçlerini analiz etmeyi, zaman planlaması yapmayı ve iş süreçlerini iyileştirmeyi öğreneceklerdir. İş dünyasındaki dinamik değişimlerle hizmet sektörü büyük önem kazanmış ve iş etüdü ve zaman planlaması mühendislik alanları kadar sosyal bilimlerde de önemli duruma gelmiştir. Bu derste hizmet sektöründe kullanılan süreç gösterim ve analiz araçları işlenecektir. Ders uygulamalı ve öğrenci merkezli işlenecektir. Öğrenciler sınıf içi etkinlikler, ödevler ve sınavlara hazırlanma gibi örnek uygulamalı dönem projeleriyle iş etüdü ve yöntemlerini uygulamayı öğreneceklerdir.
Ders İçeriği İş etüdü tanımı İş etüdü yoluyla toplam iş süresinin tespit edilmesi ve verimlilik İş etüdü teknikleri Akım diyagramının oluşturulması İş dağıtım şeması ve işlem süreç şeması yoluyla işbölümü oluşturulması İş ölçümü kavramı Zaman etüdü formlarını tanıma Zamanı etkin kullanmanın yararları Zaman planlaması yapma ve zamanın etkin kullanımı İş ölçümü ve zaman planlaması uygulama (sınavlara hazırlanma) Örnek olaylar öğrenci sunumları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İş etüdü, iş etüdü yoluyla toplam iş süresinin tespit edilmesi ve iş etüdü tekniklerini kavrar.
2Zaman etüdü formlarını öğrenir ve zaman planlaması yapar.
3İş ölçümü ve zaman planlamasını uygular.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23
ÖK 001                     5 
ÖK 002                     5 
ÖK 003                     5 
Ara Toplam                     15 
Katkı00000000000000000000050

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)144
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1CUMALİ ERDEMİL
Detay 2019-2020 Güz1CUMALİ ERDEMİL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
DIST 217 İŞ ETÜDÜ VE ZAMAN PLANLAMASI 1 + 2 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi CUMALİ ERDEMİL cerdemil@pau.edu.tr BUMYO A0102 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Günümüzde işin en kısa sürede ve en iyi şekilde yapılması büyük önem taşır. Bu ise yapılan işin iyi etüd edilmesini ve zamanın iyi planlanmasını gerektirir. Zamanın etkin kullanımı başarının temel koşullarından birisi durumuna gelmiştir. Zaman planlaması, kişinin özel ve iş hayatındaki amaçlarına ulaşmada temel araçtır. Zaman, insanların çok çalışarak artırabilecekleri bir kaynak değildir. Bu nedenle zaman planlamasının amacı sınırlı olan zamanı artırmak değil, sınırlı zaman içinde yapılan faaliyetlerin nicelik ve niteliğini artırmaktır. İş süreci, iş akış şeması ve akım diyagramı gibi iş etüd araçları ile somut bir gösterime kavuşur. İş etüdü teknikleri, süreçlerin etkin analizini ve iyileştirmesini mümkün kılar. Bu derste öğrenciler, iş etüdü araç ve tekniklerini kullanarak iş süreçlerini analiz etmeyi, zaman planlaması yapmayı ve iş süreçlerini iyileştirmeyi öğreneceklerdir. İş dünyasındaki dinamik değişimlerle hizmet sektörü büyük önem kazanmış ve iş etüdü ve zaman planlaması mühendislik alanları kadar sosyal bilimlerde de önemli duruma gelmiştir. Bu derste hizmet sektöründe kullanılan süreç gösterim ve analiz araçları işlenecektir. Ders uygulamalı ve öğrenci merkezli işlenecektir. Öğrenciler sınıf içi etkinlikler, ödevler ve sınavlara hazırlanma gibi örnek uygulamalı dönem projeleriyle iş etüdü ve yöntemlerini uygulamayı öğreneceklerdir.
İçerik İş etüdü tanımı İş etüdü yoluyla toplam iş süresinin tespit edilmesi ve verimlilik İş etüdü teknikleri Akım diyagramının oluşturulması İş dağıtım şeması ve işlem süreç şeması yoluyla işbölümü oluşturulması İş ölçümü kavramı Zaman etüdü formlarını tanıma Zamanı etkin kullanmanın yararları Zaman planlaması yapma ve zamanın etkin kullanımı İş ölçümü ve zaman planlaması uygulama (sınavlara hazırlanma) Örnek olaylar öğrenci sunumları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İş etüdünün tanımlanması İş etüdü yoluyla toplam iş süresinin tespit edilmesi ve verimliliğin öneminin açıklanması İş etüdü tekniklerinin tanıtılması Akım diyagramının oluşturulması
2 İş dağıtım şeması ve işlem süreç şeması yoluyla işbölümü oluşturulması İş ölçümü kavramının öneminin açıklanması Zaman etüdü formlarını tanıma Zamanı etkin kullanmanın yararlarının açıklanması
3 Zaman planlaması yapmanın ve zamanı etkin kullanımı öneminin açıklanması İş ölçümü ve zaman planlamasının Dikey Geçiş sınavı ve KPSS sınavlarından uygulamasının öneminin açıklanması
4 Dikey Geçiş Sınavı ve KPSS Sınavına Hazırlanmasında konuların belirlenmesi ve zaman planlamasının yapılması
5 Paragraf Yapısı Paragrafta Anlam Paragrafta Mantı
6 Cümle Çeşitleri Cümlede Anlam Sözcükte Anlam
7 Sözcük Türleri Anlatım Bozukluğu Sözel Mantık
8 Sayılar Rasyonel Sayılar Bölme ve Bölünebilme EBOB – EKOK Asal Sayılar Ara sınav
9 Üslü Sayılar Köklü İfadeler Basit Eşitsizlikler Oran – Orantı
10 Köklü İfadeler Denklem Çözme Mutlak Değer Problemler
11 Çarpanlara Ayırma Kümeler Bağıntı ve Fonksiyonlar Özdeşlikler Kombinasyon, Permütasyon, Olasılık
12 Açılar Üçgenler Çokgenler Dörtgenler
13 Çember Daire Katı Cisimler
14 Analitik Geometri Konuların Gözden geçirilmes
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
DGS ve KPSS Sınavlarına Hazırlanma KitaplarıTürkçe
DGS and KPSS Exam Preparation BooksEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları