Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MRP 222KENT TARİHİ VE KENT KORUMACILIĞI2 + 14. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Restorasyon projesinde yapıya yeni bir işlev verilmesi konusunda öneride bulunmak ve uygulayabilmek.
Ders İçeriği Tarihi ve geleneksel yapı kavramlarının tanımı Tarihi yapıların kent dokusundaki yeri ve önemi. Koruma yöntemlerinde işlev kazandırmanın yeri ve önemi.Tarihi yapılara işlev kazandırılmasını gerektiren nedenler. Tarihi yapılara işlev verilmesinde etkin olan faktörler. Tarihi yapılara işlev verilmesinde bir proje yöntemi oluşumunu sağlayan veriler ve şemalar. Tarihi binaya önerilen bir işlevin projesinin hazırlanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tarihi yapılara yeni işlev önerisinde bulunur,
2öneri projesi hazırlar
3Bilgisayar ortamında grafiksel sunum tekniklerini kullanır.
4grup projelerinde yeralır
5Konuyla ilgili ülkemizde ve yurt dışında yapılmış örnek çalışmaları bilir ve yorumlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001           
ÖK 002           
ÖK 003           
ÖK 004           
ÖK 005           
Ara Toplam           
Katkı00000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler166
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Alan Çalışması21020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1MUSTAFA TUNCAY ÖZDEMİR
Detay 2021-2022 Bahar1MUSTAFA TUNCAY ÖZDEMİR
Detay 2020-2021 Bahar1MUSTAFA TUNCAY ÖZDEMİR
Detay 2019-2020 Bahar1MUSTAFA TUNCAY ÖZDEMİR
Detay 2018-2019 Bahar1MUSTAFA TUNCAY ÖZDEMİR
Detay 2017-2018 Bahar1MUSTAFA TUNCAY ÖZDEMİR
Detay 2016-2017 Bahar1MUSTAFA TUNCAY ÖZDEMİR
Detay 2015-2016 Bahar1MUSTAFA TUNCAY ÖZDEMİR
Detay 2014-2015 Bahar1MUSTAFA TUNCAY ÖZDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MRP 222 KENT TARİHİ VE KENT KORUMACILIĞI 2 + 1 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. MUSTAFA TUNCAY ÖZDEMİR mtuncayo@pau.edu.tr BUMYO C0102 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Restorasyon projesinde yapıya yeni bir işlev verilmesi konusunda öneride bulunmak ve uygulayabilmek.
İçerik Tarihi ve geleneksel yapı kavramlarının tanımı Tarihi yapıların kent dokusundaki yeri ve önemi. Koruma yöntemlerinde işlev kazandırmanın yeri ve önemi.Tarihi yapılara işlev kazandırılmasını gerektiren nedenler. Tarihi yapılara işlev verilmesinde etkin olan faktörler. Tarihi yapılara işlev verilmesinde bir proje yöntemi oluşumunu sağlayan veriler ve şemalar. Tarihi binaya önerilen bir işlevin projesinin hazırlanması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tarihi ve geleneksel yapı kavramlarının tanımı
2 Tarihi yapıların kent dokusundaki yeri ve önemi.
3 Koruma yöntemlerinde işlev kazandırmanın yeri ve önemi.
4 Tarihi yapılara işlev kazandırılmasını gerektiren nedenler.
5 Tarihi yapılara işlev verilmesinde etkin olan faktörler
6 Tarihi yapılara işlev verilmesinde bir proje yöntemi oluşumunu sağlayan veriler ve şemalar.
7 Tarihi yapılara işlev verilmesinde bir proje yöntemi oluşumunu sağlayan veriler ve şemalar.
8 Tarihi binaya önerilen bir işlevin projesinin hazırlanması.
9 Tarihi binaya önerilen bir işlevin projesinin hazırlanması.
10 Tarihi binaya önerilen bir işlevin projesinin hazırlanması.
11 Tarihi binaya önerilen bir işlevin projesinin hazırlanması.
12 Tarihi binaya önerilen bir işlevin projesinin hazırlanması.
13 Tarihi binaya önerilen bir işlevin projesinin hazırlanması.
14 Tarihi binaya önerilen bir işlevin projesinin hazırlanması.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Zeynep Ahunbay , Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınevi İstanbulTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları