Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PAZR 208PERAKENDE YÖNETİMİ3 + 04. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencinin, sektöre, pazara ve müşteri özelliklerine göre perakendeci işletmelerin sınıflandırılmasını, yer türlerini belirleyebilmesini, mağaza düzeni hakkında bilgi elde edebilmesini, kategori yönetiminin oluşturulmasına, ürün çeşitlendirme planlama sürecine, fiyatlandırma türlerine, iletişim yöntemleri ve bütçesinin belirlenmesine iletişim programının planlanmasına katkıda bulunmasını sağlayacaktır.
Ders İçeriği Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve yer türlerini saptamak Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek Perakendeci işletmenin finansal bilgilerini elde etmek Kategori yönetiminin oluşturulmasına katkıda bulunmak Ürün çeşitlendirme planlama sürecine katkıda bulunmak Perakende satın alma sistemlerini saptamak Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak Perakendeci işletmenin iletişim yöntemleri ve bütçesini belirlemek Perakende iletişim programının planlanması konusunda katkı sağlamak
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Perakendeci işletmeleri yapısal olarak ayrıştırmak
2Perakendeci ürün çeşitlendirmesi yapmak
3Perakendeci işletmenin satın alma ve fiyatlandırma sistemini oluşturmak
4Perakende iletişim karmasını oluşturmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
ÖK 001              2    4       2   
ÖK 002                   4           
ÖK 003                   3           
ÖK 004    3              3           
Ara Toplam    3         2    14       2   
Katkı0000100000000010000400000001000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11919
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)14228
Alan Çalışması13226
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar2ARZU TERZİ
Detay 2017-2018 Bahar2ARZU TERZİ
Detay 2016-2017 Bahar1ARZU TERZİ
Detay 2015-2016 Bahar1ÖZLEM FEDAİ DENİŞ
Detay 2014-2015 Bahar1ÖZLEM FEDAİ DENİŞ
Detay 2013-2014 Bahar1ÖZLEM FEDAİ DENİŞ
Detay 2012-2013 Bahar1TÜLİN BACAKSIZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PAZR 208 PERAKENDE YÖNETİMİ 3 + 0 2 Türkçe 2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ARZU TERZİ aterzi@pau.edu.tr BUMYO A0102 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencinin, sektöre, pazara ve müşteri özelliklerine göre perakendeci işletmelerin sınıflandırılmasını, yer türlerini belirleyebilmesini, mağaza düzeni hakkında bilgi elde edebilmesini, kategori yönetiminin oluşturulmasına, ürün çeşitlendirme planlama sürecine, fiyatlandırma türlerine, iletişim yöntemleri ve bütçesinin belirlenmesine iletişim programının planlanmasına katkıda bulunmasını sağlayacaktır.
İçerik Perakendeci işletmeleri sınıflandırmak ve yer türlerini saptamak Perakendeci işletmelerin özelliklerini saptamak Perakendeci işletmelerin mağaza düzeni hakkında bilgi elde etmek Perakendeci işletmenin finansal bilgilerini elde etmek Kategori yönetiminin oluşturulmasına katkıda bulunmak Ürün çeşitlendirme planlama sürecine katkıda bulunmak Perakende satın alma sistemlerini saptamak Perakendeci işletmenin fiyatlandırma yönteminin seçimin katkıda bulunmak Perakendeci işletmenin iletişim yöntemleri ve bütçesini belirlemek Perakende iletişim programının planlanması konusunda katkı sağlamak
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Perakende Pazarının Tanımı ve kapsamı
2 perakendeci işletmeleri sınıflandırmak
3 kategori yönetiminin oluşturulmasına yardımcı olmak Perakende Pazarlama Yönetimi
4 perakende satın alma sistemleri saptamak
5 perakendeci işletmenin fiyatlandırma yöntemine katkıda bulunmak
6 Perakende Pazarlama Sistemi ve Perakende pazarlama çevresi
7 Perakende Pazarlama Yönetimi
8 Perakende Tedarik Zinciri Yönetimi
9 Perakende Mağaza Atmosferi Oluşturmak
10 Özel Marka Yönetimi
11 Kategori Yönetimi
12 İnternet Perakendeciliği
13 Müşteri İlişkileri Yönetimi
14 Uluslararası Perakende Yönetimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı40Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev30Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları