Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PAZR 206SATIŞ SAHA PLANLAMASI2 + 04. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrenci, yapılacak işin türü ve özelliklerine göre kişisel bakımını ve günlük iş planını gerçekleştirebilmesini, işin ve katılımcıların özelliklerine göre toplantı gündemini belirleyebilmesini, toplantı için katılımcılara bilgi verebilmesini, işletmenin gelecekte tahminlediği iş yüküne göre ne kadar çalışana ihtiyaç duyacağını öngörülmeyebilmesini, personelin izin planlamasını yapabilmesini, teşhir ve tanzim mekanlarını, fuar stantlarını düzenleyebilmesini, işin özelliklerine göre gerekli olan birincil ve ikincil verileri uygun veri toplama yöntemlerine göre toplayabilmesini ve uygun analiz teknikleri ile analiz ederek yorumlayabilmesini, örgüt yapısına uygun yazılı raporları hazırlayabilmesini, üst yönetime sunabilmeyi ve dosyalama arşivleme tekniklerine göre raporların dosyalanması ve arşivlenmesini sağlayabilecektir.
Ders İçeriği Kişisel hazırlık yapmak İş planı yapmak Satış organizasyonu için gerekli dökümanları hazırlamak Satış ekibi ile günlük toplantılar ve iş dağılımı yapmak Toplantı gündemini belirlemek Toplantı için katılımcılara bilgi vermek ve toplantı mekanını hazırlatmak Gündeme uygun şekilde hazırlanarak toplantıyı gerçekleştirmek Birimin hangi dönemde ne kadar çalışana ihtiyaç duyacağını öngörümlemek Çalışanların hangi dönemde izin kullanacakları hakkında bilgi elde etmek İşlerin aksamayacağı şekilde personel izin planlamasını yapmak Teşhir ve tanzim mekanlarını düzenlemek Fuar stantlarını düzenlemek Çalışma alanını ergonomik şekilde düzenlemek Gerekli olan birincil ve ikincil verileri toplamak Birincil ve ikincil veri analiz etmek ve yorumlamak Kurum yapısına uygun yazılı raporları hazırlamak ve üst yönetime sunmak Dosyalama ve arşivleme takibini yapmak
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İşi ile ilgili hazırlık yapmak
2Satış mekanlarını ve çalışma alanı düzenlemesini yapmak/yaptırmak
3Raporlama için veri toplamak ve yorumlamak
4Rapor hazırlamak ve arşivlemek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
ÖK 001     3  3        3             
ÖK 002     3  3 4      2   2         
ÖK 003     3  3        2   2         
ÖK 004        2 2                    
Ara Toplam     9  11 6      7   4         
Katkı0000020030200000020001000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Alan Çalışması13113
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1NURAY KESKİN
Detay 2017-2018 Bahar1NURAY KESKİN
Detay 2016-2017 Bahar1NURAY KESKİN
Detay 2015-2016 Bahar1MURAT ULUSOY
Detay 2014-2015 Bahar1MURAT ULUSOY
Detay 2013-2014 Bahar1YAHYA KEMAL GÜL
Detay 2012-2013 Bahar1TÜLİN BACAKSIZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PAZR 206 SATIŞ SAHA PLANLAMASI 2 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. NURAY KESKİN nurayk@pau.edu.tr BUMYO B0003 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğrenci, yapılacak işin türü ve özelliklerine göre kişisel bakımını ve günlük iş planını gerçekleştirebilmesini, işin ve katılımcıların özelliklerine göre toplantı gündemini belirleyebilmesini, toplantı için katılımcılara bilgi verebilmesini, işletmenin gelecekte tahminlediği iş yüküne göre ne kadar çalışana ihtiyaç duyacağını öngörülmeyebilmesini, personelin izin planlamasını yapabilmesini, teşhir ve tanzim mekanlarını, fuar stantlarını düzenleyebilmesini, işin özelliklerine göre gerekli olan birincil ve ikincil verileri uygun veri toplama yöntemlerine göre toplayabilmesini ve uygun analiz teknikleri ile analiz ederek yorumlayabilmesini, örgüt yapısına uygun yazılı raporları hazırlayabilmesini, üst yönetime sunabilmeyi ve dosyalama arşivleme tekniklerine göre raporların dosyalanması ve arşivlenmesini sağlayabilecektir.
İçerik Kişisel hazırlık yapmak İş planı yapmak Satış organizasyonu için gerekli dökümanları hazırlamak Satış ekibi ile günlük toplantılar ve iş dağılımı yapmak Toplantı gündemini belirlemek Toplantı için katılımcılara bilgi vermek ve toplantı mekanını hazırlatmak Gündeme uygun şekilde hazırlanarak toplantıyı gerçekleştirmek Birimin hangi dönemde ne kadar çalışana ihtiyaç duyacağını öngörümlemek Çalışanların hangi dönemde izin kullanacakları hakkında bilgi elde etmek İşlerin aksamayacağı şekilde personel izin planlamasını yapmak Teşhir ve tanzim mekanlarını düzenlemek Fuar stantlarını düzenlemek Çalışma alanını ergonomik şekilde düzenlemek Gerekli olan birincil ve ikincil verileri toplamak Birincil ve ikincil veri analiz etmek ve yorumlamak Kurum yapısına uygun yazılı raporları hazırlamak ve üst yönetime sunmak Dosyalama ve arşivleme takibini yapmak
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 KİŞİSEL BAKIM (Vücut temizliği, El ve ayak bakımı, Ağız ve diş bakımı, Saç bakımı, Cilt bakımı ve makyaj)
2 KIYAFET VE AKSESUAR (Giysi seçiminde rengin etkisi, Kıyafet seçimi, Mekâna uygun kıyafet, Kişiye uygun kıyafet, Aksesuar seçimi)
3 İŞ PLANI (İş ve işin türleri, İş akış yöntemleri, İş ve zaman etüdleri) SATIŞ ORGANİZASYONU DÖKÜMANLARI (Satış organizasyonu için kullanılan doküman türleri, Satış organizasyonu için kullanılan dokümanların özellikleri, Dokümanları hazırlarken dikkat edilmesi gereken kurallar)
4 GÜNLÜK TOPLANTILAR VE İŞ DAĞILIMI YAPMAK (Takım çalışması ve önemi, İş ve kişilik özelliklerine göre takım oluşturmak)
5 TOPLANTI YÖNETİMİ (Ön Toplantı, Toplantı çeşitleri, Kurum içi toplantılar, Kurumlar arası toplantılar, Toplantı kuralları, Toplantı gündeminin hazırlanması)
6 TOPLANTININ İLETİLMESİ (Toplantı gündemini iletme çeşitleri, E-Posta, Telefon, Belgegeçer, Kurye, Toplantı için gerekli belgeler, Toplantı mekanını düzenleme şekilleri, Toplantıda kullanılacak ekipman ve materyaller)
7 PERSONEL PLANLAMASI (Personel planlaması kavramı, İş ve sosyal güvenlik hukuku) İŞYÜKÜ KAVRAMI (İş yükü tanımı, İş analizleri) TOPLANTIYI GERÇEKLEŞTİRMEK (Toplantı yönetimi, Verimli bir toplantının uygulama aşamaları)
8 TEŞHİR VE TANZİM MEKANLARINI DÜZENLEMEK (Teşhir ve tanzim kavramları, Teşhir ve tanzimin önemi, Teşhir ve tanzim modelleri, Teşhir ve tanzim mekânlarında renk ve ışık seçimi)
9 FUAR STANTLARINI DÜZENLEMEK (Fuar ve sergi kavramı, Fuar çeşitleri, Fuar ve sergilerin önemi, Fuar ve sergilere katılım teşvikleri, Fuar alanı düzenleme şekilleri)
10 ÇALIŞMA ALANINI ERGONOMİK OLARAK DÜZENLEMEK (Ergonomi kavramı, Ergonominin önemi, Hareket etüdü kavramı ve önemi)
11 BİRİNCİL VE İKİNCİL VERİLERİ TOPLAMAK (Veri kavramı, Birincil ve ikincil veriler, Veri toplama kaynakları, Veri toplama yöntemleri, Anket, Gözlem, Deney, Projeksiyon)
12 VERİLERİ ANALİZ ETMEK VE YORUMLAMAK (Veri analiz yöntemleri, Nitel yöntemler, Nicel yöntemler) RAPORLAR (Rapor ve rapor türleri, Protokol kuralları)
13 GELEN BELGELER (Dosyalama arşivleme ile ilgili temel kavramlar, Belge ve çeşitleri, Dosya planı, Zamanı etkili kullanma, Gelen belgelerin kontrolü ve izlenmesi)
14 GİDEN BELGELER (Belge sınıflandırma, Kayıt alma çeşitleri, Belge çoğaltma araçları, Zarflama ve paketleme, Gönderme yöntemleri)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Ödev30Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları