Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PAZR 209PAZARLAMA İLETİŞİM TEKNİKLERİ2 + 13. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı DERSİN AMACI Öğrencinin, işletmenin misyon ve vizyonuna göre işletme imajının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlayabilmesini; işletmenin tutundurma amaçlarına göre işletme ve ürün hakkında çevreye bilgi verebilmesini ve sponsorluk çalışmalarına katkıda bulunabilecektir. İşletmenin reklam amacı ve ortamına göre oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlayabilecek ve reklam etkinliğinin ölçülmesi yöntemlerine göre yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunabilecektir. Tutundurma stratejileri, satış elamanları ve müşterilerin özelliklerine ve aracılara göre satış elemanlarına, aracı ve müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine yardımcı olmasını, hedef pazarın özelliklerine, tutundurma stratejilerine ve satış yöntemine göre doğrudan satış faaliyetleri için potansiyel alıcıları belirlemeye ve doğrudan satış faaliyetleri için gerekli araçların seçimine yardımcı olabilmesini sağlayacaktır.
Ders İçeriği İşletme imajının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlamak İşletme ve ürün hakkında çevreye bilgi vermek Sponsorluk çalışmalarına katkıda bulunmak Oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlamak Yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunmak Satış elemanlarına yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak Aracılara yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak Müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak Doğrudan satış faaliyetleri için potansiyel alıcıları belirlemeye yardımcı olmak
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11. Halkla ilişkiler faaliyetlerine katkı sağlamak
2Reklam faaliyetlerine katkı sağlamak
3Satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak
4Doğrudan satış faaliyetlerine katkıda bulunmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
ÖK 001    3      2        2     3    
ÖK 002    2 4    3        2     2    
ÖK 003    2 3    4        3          
ÖK 004    2 3    3        2     3    
Ara Toplam    9 10    12        9     8    
Katkı0000203000030000000020000020000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10220
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1SAYNUR ÇİÇEK
Detay 2017-2018 Güz1SAYNUR ÇİÇEK
Detay 2016-2017 Güz1SAYNUR ÇİÇEK
Detay 2015-2016 Güz1SAYNUR ÇİÇEK
Detay 2014-2015 Güz1YAHYA KEMAL GÜL
Detay 2013-2014 Güz1TÜLİN BACAKSIZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PAZR 209 PAZARLAMA İLETİŞİM TEKNİKLERİ 2 + 1 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. SAYNUR ÇİÇEK scicek@pau.edu.tr BUMYO C0201 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç DERSİN AMACI Öğrencinin, işletmenin misyon ve vizyonuna göre işletme imajının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlayabilmesini; işletmenin tutundurma amaçlarına göre işletme ve ürün hakkında çevreye bilgi verebilmesini ve sponsorluk çalışmalarına katkıda bulunabilecektir. İşletmenin reklam amacı ve ortamına göre oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlayabilecek ve reklam etkinliğinin ölçülmesi yöntemlerine göre yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunabilecektir. Tutundurma stratejileri, satış elamanları ve müşterilerin özelliklerine ve aracılara göre satış elemanlarına, aracı ve müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine yardımcı olmasını, hedef pazarın özelliklerine, tutundurma stratejilerine ve satış yöntemine göre doğrudan satış faaliyetleri için potansiyel alıcıları belirlemeye ve doğrudan satış faaliyetleri için gerekli araçların seçimine yardımcı olabilmesini sağlayacaktır.
İçerik İşletme imajının korunması ve geliştirilmesine katkı sağlamak İşletme ve ürün hakkında çevreye bilgi vermek Sponsorluk çalışmalarına katkıda bulunmak Oluşturulacak reklam kampanyasına veri sağlamak Yürütülmekte olan reklamlar ile ilgili geri bildirimde bulunmak Satış elemanlarına yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak Aracılara yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak Müşterilere yönelik satış geliştirme faaliyetlerine katkı sağlamak Doğrudan satış faaliyetleri için potansiyel alıcıları belirlemeye yardımcı olmak
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Halkla ilişkiler tanımı ve önemi
2 İmaj kavramı, Kurumsal imaj
3 Duyurum kavramı, Duyum araçları
4 Sponsorluk kavramı, Sponsorluğun önemi
5 Reklamın tanımı ve özellikleri
6 Reklamın önemi
7 Reklam ortamı, Reklam etkinliği
8 Etkinlik ölçüm teknikleri
9 Satış geliştirmenin tanımı
10 Satış geliştirme faaliyetlerinin önemi
11 Satış geliştirme faaliyetlerinde kullanılacak araçlar
12 Kapıdan kapıya satış
13 E-satış
14 Katalog yoluyla satış vb. diğer yöntemler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları