Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PAZR 213MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencinin, İşletmenin hedef ve stratejilerine göre müşteriler ile iletişim kurabilmesini ve müşterilerin özelliklerine göre sınıflandırılmasına yardımcı olabilmesini, online alışveriş sisteminin özelliklerine göre online tüketici davranışlarını, müşterilerin satınalma yöntem ve sıklıklarına göre de geleneksel tüketici davranışlarını yorumlayabilmesini, randevu alma ve verme kurallarına göre, randevu düzenleyebilmesini ve izleyebilmesini, ağırlama tekniklerine göre müşteriyi ağırlayabilmesini, müşteriyi elde tutma programlarına göre, müşteri değeri yaratmak konusunda ve müşteri memnuniyeti ölçme tekniklerine göre müşteri memnuniyet ölçümüne yardımcı olmayı sağlamaktır
Ders İçeriği Müşteriler ile iletişim kurmak Müşterilerin sınıflandırılmasına yardımcı olmak Online tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak Geleneksel tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak Randevu düzenlemek ve izlemek Müşteriyi ağırlamak Müşteri değeri yaratmak konusunda katkı sağlamak Müşteri memnuniyetinin ölçümüne katkı sağlamak Müşteri şikayetleri yönetimine katkı sağlamak
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Müşteriyi tanımak
2Müşteri randevu ve kabul programı yapmak
3Müşteri memnuniyetini artırmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
ÖK 001    3      4        3          
ÖK 002  2 22     4        2          
ÖK 003    3      4        4          
Ara Toplam  2 82     12        9          
Katkı0010310000040000000030000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler11222
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1İBRAHİM ERSİN TURGUT
Detay 2019-2020 Güz1İBRAHİM ERSİN TURGUT
Detay 2018-2019 Güz1İBRAHİM ERSİN TURGUT
Detay 2017-2018 Güz1İBRAHİM ERSİN TURGUT
Detay 2016-2017 Güz1İBRAHİM ERSİN TURGUT
Detay 2015-2016 Güz1İBRAHİM ERSİN TURGUT
Detay 2014-2015 Güz1İBRAHİM ERSİN TURGUT
Detay 2013-2014 Güz1İBRAHİM ERSİN TURGUT


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PAZR 213 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. İBRAHİM ERSİN TURGUT ieturgut@pau.edu.tr BUMYO A0101 BUMYO A0202 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğrencinin, İşletmenin hedef ve stratejilerine göre müşteriler ile iletişim kurabilmesini ve müşterilerin özelliklerine göre sınıflandırılmasına yardımcı olabilmesini, online alışveriş sisteminin özelliklerine göre online tüketici davranışlarını, müşterilerin satınalma yöntem ve sıklıklarına göre de geleneksel tüketici davranışlarını yorumlayabilmesini, randevu alma ve verme kurallarına göre, randevu düzenleyebilmesini ve izleyebilmesini, ağırlama tekniklerine göre müşteriyi ağırlayabilmesini, müşteriyi elde tutma programlarına göre, müşteri değeri yaratmak konusunda ve müşteri memnuniyeti ölçme tekniklerine göre müşteri memnuniyet ölçümüne yardımcı olmayı sağlamaktır
İçerik Müşteriler ile iletişim kurmak Müşterilerin sınıflandırılmasına yardımcı olmak Online tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak Geleneksel tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak Randevu düzenlemek ve izlemek Müşteriyi ağırlamak Müşteri değeri yaratmak konusunda katkı sağlamak Müşteri memnuniyetinin ölçümüne katkı sağlamak Müşteri şikayetleri yönetimine katkı sağlamak
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 müşteri ilşkilerini geliştirme
2 müşteri ilşkilerinin yeni boyutları
3 müşteri için değer yaratma
4 müşteri için değer yaratma
5 müşterilerle iletişim
6 müşteri hizmeti
7 müşteri hizmeti
8 müşteriyi kazanma ve tutma
9 müşteriyi kazanma ve tutma
10 kaybedilen müşterinin kazanılması
11 müşteri ilişkilerinin ölçülmesi
12 müşteri ilişkilerinin ölçülmesi
13 örgütsel kültür ve değişim
14 örgütsel kültür ve değişim
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz OdabaşıTürkçe
müşteri ilişkileri yönetimi- Yavuz OdabaşıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları