Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PAZR 211SATIŞ YÖNETİMİ4 + 23. Yarıyıl12

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencinin; potansiyel müşteriler için kaynakları araştırarak müşterilerin özelliklerini tespit edebilmesi, satış öncesi hazırlık yaparak satış sürecini gerçekleştirebilmesi, satış sonrası hizmetleri takip edebilmesi ve satış birimi ile ilgili birimler arasındaki koordinasyonu sağlayabilmesi, işletme içinde elde edilen verilere göre satışların mevcut durum analizini yapabilmesi ve böylece birimin güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmesi, satışları tahmin edebilmesi ve satış kotalarını belirleyebilmesi, satışla ilgili ticari ve finansal belgeleri yönetebilmesi, örgüt yapısını seçerek satış elemanlarının yetki ve sorumluluklarını belirleyebilmesi, satış ekibinin koordinasyonunu sağlayabilmesi ve performans değerlendirme kriterlerine göre satış elemanlarını denetleyebilmesine sağlamaktır.
Ders İçeriği 1. Potansiyel müşteri için hazırlık yapmak 2. Ürünü satışa hazırlamak ve satmak 3. Satış sonrası hizmetleri yönetmek 4. Ürün özelliğine uygun satış yöntemlerini uygulamak 5. Satış stratejisi geliştirmek I 6. Satış stratejisi geliştirmek II 7. Satış tahmini yapmaya katkıda bulunmak 8. Satışla ilgili finansal/cari işlemleri yapmak 9. Satış gücü planlaması yapmak 10. Birim/bölge satış örgüt yapısını oluşturmak 11. Birim/bölge satış rotasını oluşturmak Birim/bölge satış ekibinin koordinasyonunu yapmak
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Potansiyel müşteri için hazırlık yapmak
2Ürünü satışa hazırlamak ve satmak
3Satış sonrası hizmetleri yönetmek
4Ürün özelliğine uygun satış yöntemlerini uygulamak
5Satış stratejisi geliştirmek
6satış tahmini yapmaya katkıda bulunmak
7Satışla ilgili finansal/cari işlemleri yapmak
8Satış gücü planlaması yapmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
ÖK 001  4  4 33                      
ÖK 002  3  4 24                      
ÖK 003  1  4 22                      
ÖK 004  3  2 42        3             
ÖK 005  2    53                      
ÖK 006  2  2 22                      
ÖK 007       32                      
ÖK 008  3    43                      
Ara Toplam  18  16 2521        3             
Katkı0020020330000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14684
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)5735
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)5735
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






312

12
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1SULTAN ODABAŞ GÜZİN
Detay 2019-2020 Güz1SULTAN ODABAŞ GÜZİN
Detay 2018-2019 Güz1SULTAN ODABAŞ GÜZİN
Detay 2017-2018 Güz1SULTAN ODABAŞ GÜZİN
Detay 2016-2017 Güz1SULTAN ODABAŞ GÜZİN
Detay 2015-2016 Güz1SULTAN ODABAŞ GÜZİN
Detay 2014-2015 Güz1SULTAN ODABAŞ GÜZİN
Detay 2013-2014 Güz1SULTAN ODABAŞ GÜZİN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PAZR 211 SATIŞ YÖNETİMİ 4 + 2 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. SULTAN ODABAŞ GÜZİN sodabas@pau.edu.tr BUMYO A0103 BUMYO A0104 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Öğrencinin; potansiyel müşteriler için kaynakları araştırarak müşterilerin özelliklerini tespit edebilmesi, satış öncesi hazırlık yaparak satış sürecini gerçekleştirebilmesi, satış sonrası hizmetleri takip edebilmesi ve satış birimi ile ilgili birimler arasındaki koordinasyonu sağlayabilmesi, işletme içinde elde edilen verilere göre satışların mevcut durum analizini yapabilmesi ve böylece birimin güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmesi, satışları tahmin edebilmesi ve satış kotalarını belirleyebilmesi, satışla ilgili ticari ve finansal belgeleri yönetebilmesi, örgüt yapısını seçerek satış elemanlarının yetki ve sorumluluklarını belirleyebilmesi, satış ekibinin koordinasyonunu sağlayabilmesi ve performans değerlendirme kriterlerine göre satış elemanlarını denetleyebilmesine sağlamaktır.
İçerik 1. Potansiyel müşteri için hazırlık yapmak 2. Ürünü satışa hazırlamak ve satmak 3. Satış sonrası hizmetleri yönetmek 4. Ürün özelliğine uygun satış yöntemlerini uygulamak 5. Satış stratejisi geliştirmek I 6. Satış stratejisi geliştirmek II 7. Satış tahmini yapmaya katkıda bulunmak 8. Satışla ilgili finansal/cari işlemleri yapmak 9. Satış gücü planlaması yapmak 10. Birim/bölge satış örgüt yapısını oluşturmak 11. Birim/bölge satış rotasını oluşturmak Birim/bölge satış ekibinin koordinasyonunu yapmak
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Potansiyel müşteri için hazırlık yapmak
2 Ürünü satışa hazırlamak ve satmak
3 Satış sonrası hizmetleri yönetmek
4 Ürün özelliğine uygun satış yöntemlerini uygulamak
5 Satış stratejisi geliştirmek I
6 Satış stratejisi geliştirmek II
7 Satış tahmini yapmaya katkıda bulunmak
8 Satışla ilgili finansal/cari işlemleri yapmak
9 Satış gücü planlaması yapmak
10 Birim/bölge satış örgüt yapısını oluşturmak
11 Birim/bölge satış rotasını oluşturmak
12 Birim/bölge satış ekibinin koordinasyonunu
13 Bölge özelliklerini belirlemek Bölgeye uygun rotayı oluşturmak
14 Satış ekibinin koordinasyonunu sağlamak Satış elemanlarını denetlemek
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Satış Yönetimi Eğitimi / Dr.Erdoğan Taşkın /Papatya Yayıncılık EğitimTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev20Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları