Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PAZR 105PAZARLAMA İLKELERİ4 + 11. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.
Ders İçeriği İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek Pazar bölümlerini değerlendirmek Pazar bölümlerini değerlendirmek Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak Fiyatın uyarlanmasını sağlamak Fiyatın uyarlanmasını sağlamak Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak Pazarlama kanallarını belirlemek Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1 İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunmak
2Pazarlama çevresini analiz etmek
3Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunmak
4Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturmak
5Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlamak
6İlgili birimlere pazarlama kanallarına ilişkin bilgi sağlamak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31
ÖK 001     2343  2  2  2             
ÖK 002     2323  2  1  1             
ÖK 003     3343  2  1  2             
ÖK 004     2332  2  1  2             
ÖK 005     2443  2  1  3             
ÖK 006     2333  1  1  1             
Ara Toplam     13192017  11  7  11             
Katkı0000023330020010020000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14570
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)2612
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Alan Çalışması21020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1ARZU TERZİ
Detay 2019-2020 Güz1ARZU TERZİ
Detay 2018-2019 Güz1ARZU TERZİ
Detay 2017-2018 Güz1ARZU TERZİ
Detay 2016-2017 Güz1ARZU TERZİ
Detay 2015-2016 Güz1ARZU TERZİ
Detay 2014-2015 Güz1ARZU TERZİ
Detay 2013-2014 Güz1ARZU TERZİ
Detay 2012-2013 Güz1ARZU TERZİ
Detay 2011-2012 Güz1ARZU TERZİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PAZR 105 PAZARLAMA İLKELERİ 4 + 1 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ARZU TERZİ aterzi@pau.edu.tr BUMYO A0104 BUMYO C0201 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.
İçerik İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek Pazar bölümlerini değerlendirmek Pazar bölümlerini değerlendirmek Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak Fiyatın uyarlanmasını sağlamak Fiyatın uyarlanmasını sağlamak Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak Pazarlama kanallarını belirlemek Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek
2 Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek
3 Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek Pazar bölümlerini değerlendirmek
4 Pazar bölümlerini değerlendirmek Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak
5 Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak
6 Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak
7 Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma
8 Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak
9 Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak Fiyatın uyarlanmasını sağlamak
10 Fiyatın uyarlanmasını sağlamak Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak
11 Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak
12 Pazarlama kanallarını belirlemek
13 Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak
14 Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Pazarlama İlkeleri - Prf.Dr.İsmet Mucuk Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav40Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları