Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
MODA 206MODA PAZARLAMA2 + 04. Yarıyıl 

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencinin ürün pazarlama marka ve fiyatlandırma çalışmalarını incelemesi ve dağıtım kanalları ve tutundurma çalışmalarını incelemesi amaçlanmıştır.
Ders İçeriği Pazarlama araştırmalarını incelemek, Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek, Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek, Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek , Tutundurma çalışmalarını tanımak ve incelemek, Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Marka ve fiyatlandırma çalışmalarını incelemek
2Dağıtım kanalları ve tutundurma çalışmalarını incelemek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21
ÖK 001                  5  
ÖK 002                  5  
Ara Toplam                  10  
Katkı000000000000000000500

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)818
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1EMİNE UTKUN AKTENER
Detay 2018-2019 Bahar1MELEK ARPACI GÜNDOĞAN
Detay 2017-2018 Bahar1GİZEM KARAKAN GÜNAYDIN
Detay 2016-2017 Bahar1GİZEM KARAKAN GÜNAYDIN
Detay 2015-2016 Bahar1GİZEM KARAKAN GÜNAYDIN
Detay 2013-2014 Bahar2MELEK ARPACI GÜNDOĞAN
Detay 2012-2013 Bahar2EMİNE UTKUN AKTENER


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
MODA 206 MODA PAZARLAMA 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. EMİNE UTKUN AKTENER eutkun@pau.edu.tr BUMYO A0102 BUMYO B0109 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Öğrencinin ürün pazarlama marka ve fiyatlandırma çalışmalarını incelemesi ve dağıtım kanalları ve tutundurma çalışmalarını incelemesi amaçlanmıştır.
İçerik Pazarlama araştırmalarını incelemek, Ürün oluşturma ve marka çalışmalarını incelemek, Fiyatlandırma çalışmalarını incelemek, Dağıtım kanallarını tanımak ve incelemek , Tutundurma çalışmalarını tanımak ve incelemek, Türk hazır giyim sektörü moda pazarlama yapısı ve stratejilerini incelemek
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Modayı yönlendiren etkenler
2 Moda pazarlama çevresi
3 Moda pazarlama süreci
4 Moda pazar araştırması
5 Moda pazarlama planlaması
6 Moda pazarlama stratejileri
7 Moda müşteri davranışları ve pazarlamaya etkileri
8 Moda ürün oluşturmada trendler, sezonlar,moda ürün tasarım süreci
9 Moda pazarlamada markalaşma
10 Moda ürünlerin fiyatlandırılması ve fiyatlandırma yöntemleri
11 Moda ürünlerin pazarlanmasında kullanılan dağıtım kanalları
12 Moda perakendeciliği ve mağazacılık
13 Moda ürünlerinin pazarlamasında kullanılan tutundurma faaliyetleri
14 Moda ürünlerinin sunumu (katalog hazırlama, vitrin düzenleme vs.)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
MODA PAZARLAMA - DR. ŞULE ÇİVİTCİTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları