Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SHU 206HAVACILIK İŞLETMELERİNDE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM3 + 04. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencinin örgütsel iletişimde müşterilerle etkin iletişim konularında bilgi edinmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği Toplumsal yaşam içinde iletişimin önemi ve etkin bir iletişimin gerçekleştirilmesini etkileyen faktörler; seyahat işletmelerinin organizasyon ve iletişim yapısı; örgütsel iletişimin önemi, dikey – yatay iletişim kanalları ve bu kanallarda iletişimi etkileyen etmenler; örgütsel iletişimde müşterilerle etkin iletişim.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
18İletişim kurabilme becerisine sahip olmak ve işletme içi ve işletme dışı insan odaklı iletişim becerisini kullanabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0181251255413
Ara Toplam1251255413
Katkı1251255413

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)264104
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ASLI MANAV
Detay 2022-2023 Bahar1ASLI MANAV
Detay 2021-2022 Bahar1ASLI MANAV
Detay 2020-2021 Bahar1BAHADIR GÖNENÇ
Detay 2019-2020 Bahar1BAHADIR GÖNENÇ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SHU 206 HAVACILIK İŞLETMELERİNDE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ASLI MANAV amanav@pau.edu.tr BOMYO A0006 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu dersin amacı öğrencinin örgütsel iletişimde müşterilerle etkin iletişim konularında bilgi edinmesini sağlamaktır.
İçerik Toplumsal yaşam içinde iletişimin önemi ve etkin bir iletişimin gerçekleştirilmesini etkileyen faktörler; seyahat işletmelerinin organizasyon ve iletişim yapısı; örgütsel iletişimin önemi, dikey – yatay iletişim kanalları ve bu kanallarda iletişimi etkileyen etmenler; örgütsel iletişimde müşterilerle etkin iletişim.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Örgüt ve Örgütsel İletişim Kavramı
2 İletişim Kavramı, İletişimin Fonksiyonları ve Unsurları
3 İletişim Türleri ve Şekilleri
4 Örgütsel İletişimin Modelleri
5 Örgütsel İletişimin İşleyişi
6 Örgütsel İletişim Engelleri ve Ortadan Kaldırılması
7 Örgütsel iletişimi Geliştirme Yolları
8 Örgüt Kültürü ve İletişim
9 Örgütlerde Yazılı iletişim Örnekleri
10 Örgütlerde Teknik İletişim / Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel İletişim
11 İletişim Etiği
12 Etkili Konuşma ve Dinleme
13 Örgüt İçinde Birey ve Kişilik
14 Genel Tekrar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Adair, J. (2006). Efe İletişim . Ömer Çolakoğlu (çev.). İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılık.Türkçe
Dökmen, Ü.. (2005). İletişim Çatışmaları ve Empati . İstanbul: Sistem Yayıncılık.Türkçe
Eren, E. (2004). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi (8. Baskı). İstanbul: Beta Yayınları.Türkçe
Tutar, H. (2009). Örgütsel İletişim . Ankara: Seçkin Yayıncılık.Türkçe
Çağlar, İ. (2016) Örgütsel İletişim Süreci. İçinde (Der.) İrfan Çağlar ve Sabiha Kılıç, Genel, Teknik ve Etkili İletişim. 2. Baskı. Ankara: Nobel. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları