DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SHU 205HAVAYOLU PAZARLAMASI3 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencinin havayolu işletmeleri için pazarlama stratejileri hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği Pazarlama kavramı, hava taşımacılığı hizmetleri için pazar, hava yolu endüstrisi (pazarlama çevresi), havayolu işletmeleri için pazarlama stratejileri, havayolu işletmelerinde ürün analizi, havayolu pazarlamasında fiyatlamada karşılaşılan sorunlar, dağıtım sistemleri, havayolu işletmelerinde satış, reklam ve tutundurma politikaları, havayolu işletmelerinde pazarlama açısından toplam kaliteye ulaşılması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
13Yöneticilik vasıflarını geliştirmek(Liderlik,pazarlama,organizasyonlar,kriz yönetimi,zaman yönetimi vb.),tüm departmanlarla takım halinde çalışma becerisine sahip olmak,motivasyon edici unsurları öğrenmek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)264104
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1HAKAN ÜNDEN

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  SHU 205 Dersin Adı:  HAVAYOLU PAZARLAMASI
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN ÜNDEN E-Mail:  İç Hat: 
Ders Yeri BOMYO A0007,
Amaç : Bu dersin amacı öğrencinin havayolu işletmeleri için pazarlama stratejileri hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır.
İçerik : Pazarlama kavramı, hava taşımacılığı hizmetleri için pazar, hava yolu endüstrisi (pazarlama çevresi), havayolu işletmeleri için pazarlama stratejileri, havayolu işletmelerinde ürün analizi, havayolu pazarlamasında fiyatlamada karşılaşılan sorunlar, dağıtım sistemleri, havayolu işletmelerinde satış, reklam ve tutundurma politikaları, havayolu işletmelerinde pazarlama açısından toplam kaliteye ulaşılması.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Hizmet ve Hizmet Pazarlaması Kavramı
2 Hava Taşımacılığında Hizmet Pazarı
3 Havayolu Sektörü Pazarlama Çevresi
4 Havayolu Pazarlamasında Faktörler
5 Havayolu İşletmelerinde Rekabet Stratejileri
6 Havayolu Pazarlamasında Ürün
7 Havayolu Endüstrisinde Ürün Analiz Yöntemleri
8 Ara Sınav
9 Havayolu Pazarında Fiyatlama
10 Havayolu Gelir Yönetim Sistemi
11 Havayolu Pazarında Ürün Dağıtımı
12 Havayolu İşletmelerinde Tutundurma
13 Pazarlama İletişim Karması
14 Havayolu İşletmelerinde İlişkisel Pazarlama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Havayolu Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları