Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SHU 108YOLCU HİZMETLERİ3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencinin, bilet ve bilet çeşitleri, check-in, boarding gibi işlemler hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği Yolcu hizmetlerinde kullanılan terimler, bilet ve bilet çeşitleri, check-in, boarding ve arrival işlemleri, pasaport ve vize işlemleri, kayıp bagaj işlemleri, excess bagaj işlemleri, özellikli yolcular ve özellikli yolcu prosedürleri, haberleşme prosedürleri, telsizle haberleşme, sitatex mesajları, yardımcı bölümler arasında fonksiyonel ilişkiler, yolcuların istek ve şikâyetlerine cevap verme ve problem çözme.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
9İnsiyatif kullanabilme, alanıyla ilgili olarak bilimsel özgüven oluşturabilmek, yaratıcılık becerisi kazandırabilmek, sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine, yazılı ve sözlü sunum yapabilme yeteneğine sahip olmak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0095532254331
Ara Toplam5532254331
Katkı5532254331

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)266156
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ASLI MANAV
Detay 2022-2023 Bahar1ASLI MANAV
Detay 2021-2022 Bahar1ASLI MANAV
Detay 2020-2021 Bahar1HAKAN ÜNDEN
Detay 2019-2020 Bahar1HAKAN ÜNDEN
Detay 2018-2019 Bahar1HAKAN ÜNDEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SHU 108 YOLCU HİZMETLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ASLI MANAV amanav@pau.edu.tr BOMYO A0005 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu dersin amacı öğrencinin, bilet ve bilet çeşitleri, check-in, boarding gibi işlemler hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır.
İçerik Yolcu hizmetlerinde kullanılan terimler, bilet ve bilet çeşitleri, check-in, boarding ve arrival işlemleri, pasaport ve vize işlemleri, kayıp bagaj işlemleri, excess bagaj işlemleri, özellikli yolcular ve özellikli yolcu prosedürleri, haberleşme prosedürleri, telsizle haberleşme, sitatex mesajları, yardımcı bölümler arasında fonksiyonel ilişkiler, yolcuların istek ve şikâyetlerine cevap verme ve problem çözme.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 YOLCU HİZMETLERİNE GİRİŞ VE YOLCU HİZMETLERİNDEKİ ÖNCELİKLER
2 YOLCU HİZMETLERİ KAPSAMINDAKİ GÖREVLER VE ÖZELLİKLERİ
3 UÇUŞ TÜRLERİ
4 YOLCU KATEGORİLERİ
5 REZERVASYON
6 CHECK-IN VE UÇAĞA BİNİŞ İŞLEMLERİ
7 YOLCU VE BAGAJ TRAFİK YÖNETİMİ
8 İKRAM / SERVİS
9 HAVALİMANI YER HİZMETLERİ - YOLCU HİZMETLERİ İLİŞKİLERİ
10 YOLCU HİZMETLERİ VE TERMİNALLER
11 YOLCU HİZMETLERİNDE KİŞİLERARASI İLETİŞİM
12 EKİP KAYNAKLARI YÖNETİMİ
13 YOLCU HİZMETLERİNDE HATAYA NEDEN OLAN FAKTÖRLER
14 YOLCU HİZMETLERİNDE EĞİTİM
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
KOLDAŞ, H. (2006) Havacılık Kazalarından İnsan Faktörünün Analizi Türkçe
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, (1996), Havaalanları Yer Hizmetleri YönetmeliğiTürkçe
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, (2005), Uçucu Ekip Uçuş Görev ve Dinlenme Süreleri ile Uygulama Esasları TalimatıTürkçe
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, (2013) Yolcu HizmetleriTürkçe
YAĞCI, K.,AKDAĞ, G.,AKYURT,H. (2014) Havayolu Taşımacılığı, Havayolu Ulaşımı ve Örnek Amadeus Sistem UygulamalarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları