DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
DTC 264ULUSLARARASI PAZARLAMA2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin; Uluslararası pazarlama stratejilerini tanıma ve uygulama yapabilme becerisi sağlanacaktır
Ders İçeriği Uluslararası Pazarlamaya İlişkin Temel Kavramları Ülkelerin Ekonomik Olarak Sınıflandırılması Uluslararası Ekonomik Çevrenin Değerlendirilmesi Uluslararası Ekonomik Çevrenin Değerlendirilmesi Teknolojik Çevre Uluslararası Pazarlama Ve Kültür İlişkisi Kültür ve Satınalma Davranışları Politik ve Yasal Çevre Amaç ve Kapsamına Göre Pazar Araştırma Türleri Amaç ve Kapsamına Göre Pazar Araştırma Türleri Uluslararası Pazarlama Araştırması Uluslararası Pazarlama Araştırma Süreci Uluslararası Pazarlama Stratejileri Uluslararası Pazarlama Stratejileri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Uluslararası Pazarlamaya İlişkin Temel Kavramları Tanımak
2Uluslararası Pazarlama Stratejilerini Tanımak Ve Uygulamak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 0133          
ÖK 0233          
Ara Toplam66          
Katkı330000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1ÖZGÜR TUNÇEL

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  DTC 264 Dersin Adı:  ULUSLARARASI PAZARLAMA
Saat (T+P) : 2 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı :  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖZGÜR TUNÇEL E-Mail:  İç Hat: 
Ders Yeri BEMYO E0003,
Amaç : Bu ders ile öğrencinin; Uluslararası pazarlama stratejilerini tanıma ve uygulama yapabilme becerisi sağlanacaktır
İçerik : Uluslararası Pazarlamaya İlişkin Temel Kavramları Ülkelerin Ekonomik Olarak Sınıflandırılması Uluslararası Ekonomik Çevrenin Değerlendirilmesi Uluslararası Ekonomik Çevrenin Değerlendirilmesi Teknolojik Çevre Uluslararası Pazarlama Ve Kültür İlişkisi Kültür ve Satınalma Davranışları Politik ve Yasal Çevre Amaç ve Kapsamına Göre Pazar Araştırma Türleri Amaç ve Kapsamına Göre Pazar Araştırma Türleri Uluslararası Pazarlama Araştırması Uluslararası Pazarlama Araştırma Süreci Uluslararası Pazarlama Stratejileri Uluslararası Pazarlama Stratejileri
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %60
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamanın Tanımı, Gelişim Süreci ve Temel Kavramları
2 Uluslararası Ticaretin Tarihsel Gelişimi - Uluslararası Pazarlamanın Önemi ve Temel Kavramları
3 Uluslararası Pazarlama Planlaması ve Çevre Analizi
4 Uluslararası Pazar Bölümlendirme
5 Uluslararası Pazar Hedefleme Stratejileri
6 Uluslararası Pazar Araştırmaları
7 Uluslararası Tüketici Davranışları
8 Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri
9 Uluslararası Pazarlardaki Ürün Kararları ve Yönetimi
10 Uluslararası Pazarlardaki Fiyat Politikaları ve Yönetimi
11 Uluslararası Pazarlardaki Dağıtım Stratejileri ve Yönetimi
12 Uluslararası Pazarlardaki Tutundurma Stratejileri ve Yönetimi
13 Uluslararası Ticaret Teorileri ve Uluslararası Rekabet
14 Uluslararası Pazarlamanın Ana Sorunları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Dr. TUNÇEL, Ö. (2017), "Uluslararası Pazarlama Ders Notları"Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları