Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BNK 238TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı, Tüketici’nin kim olduğunu ve nasıl davranılması gerektiğini öğretmektir. Daha önce alınmış olan pazarlama dersleri, bu derse temel oluşturmaktadır. Tüketicinin tanımı ve türleri, motivasyon, öğrenme ve karar verme süreçleri aktarılmaktadır. Tüketiciyi etkileyen unsurlar ve tüketici ile iletişim konuları üzerinde durulmaktadır.
Ders İçeriği Tüketici davranış modelleri, tüketici satın alma süreci ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri Tüketici Davranışları Araştırmaları eksenli bir şekilde ele almak.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tüketici davranışlarının pazarlamaya yön verişini kavrar.
2Tüketiciye yön veren faktörleri ve etkilerini anlar.
3Tüketici davranışlarını ve satın alma süreçlerini bilir.
4Öğrendikleri ile uygulamalar arasında örneklerle bağlıları kurar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001555555555555
ÖK 0025 4 4 44 4  
ÖK 003 5 5 5 55 5 
ÖK 004 54  444    
Ara Toplam101513109141318109105
Katkı343324353231

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12112
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12112
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1DENİZ ÜNAL ADIGÜZEL
Detay 2023-2024 Bahar2DENİZ ÜNAL ADIGÜZEL
Detay 2022-2023 Bahar1HİCRAN UTKUN DİNCER AYDIN
Detay 2022-2023 Bahar2DENİZ ÜNAL ADIGÜZEL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BNK 238 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ ÜNAL ADIGÜZEL dadiguzel@pau.edu.tr BEMYO E0109 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin amacı, Tüketici’nin kim olduğunu ve nasıl davranılması gerektiğini öğretmektir. Daha önce alınmış olan pazarlama dersleri, bu derse temel oluşturmaktadır. Tüketicinin tanımı ve türleri, motivasyon, öğrenme ve karar verme süreçleri aktarılmaktadır. Tüketiciyi etkileyen unsurlar ve tüketici ile iletişim konuları üzerinde durulmaktadır.
İçerik Tüketici davranış modelleri, tüketici satın alma süreci ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri Tüketici Davranışları Araştırmaları eksenli bir şekilde ele almak.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Müşteri, tüketici, ticari müşteri kavramları
2 Tüketici,müşteri,alıcı,tüketim, istek ve ihtiyaçlar tüketici davranışı kavramlarının açıklanması
3 Tüketici davranışı genel modeli ve tüketici davranışının pazarlama stratejisiyle ilişkisi
4 Psikolojik etkiler: Öğrenme ve bellek
5 Güdülenme, duyum ve algılama
6 Tutum
7 Kişilik ve benlik
8 Kişilik ve benlik
9 Değerler ve Yaşam Biçimi
10 Sosyo kültürel etkiler: Sosyal gruplar ve referans grupları
11 Aile ve Kişisel Etkiler
12 Sosyal sınıf ve kültür
13 Tüketici Satın alma süreci
14 Genel tekrar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları