Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HLT 118PAZARLAMA İLKELERİ-23 + 02. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı İşletmelerin amaçları ve hedefleri doğrultusunda, pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirirken yararlanılabilecekleri farklı pazarlama bileşenlerini öğretmektir.
Ders İçeriği Dersin içeriği, pazarlama Karması unsurları ve her bir unsurun içinde yer alan faaliyetlerden oluşmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1 Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguların içselleştirilebilmesi
2İşletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme, temel pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerini algılama ve pazarlama programlarını kurgulayabilme becerisi
3Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan olayların ve değişimlerin eleştirel ve rasyonel bir bakış açısıyla değerlendirebilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 001544241 3
ÖK 002545341 1
ÖK 0035234 1 2
Ara Toplam151012983 6
Katkı53433102

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Arasınav11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar2DENİZ ÜNAL ADIGÜZEL
Detay 2020-2021 Bahar2DENİZ ÜNAL ADIGÜZEL
Detay 2019-2020 Bahar2DENİZ ÜNAL ADIGÜZEL
Detay 2018-2019 Bahar2DENİZ ÜNAL ADIGÜZEL
Detay 2017-2018 Bahar2ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2016-2017 Bahar1ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2015-2016 Bahar1ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2014-2015 Bahar1ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2013-2014 Bahar2ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2013-2014 Bahar2ALİ ALPER AKGÜN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HLT 118 PAZARLAMA İLKELERİ-2 3 + 0 2 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ ÜNAL ADIGÜZEL dadiguzel@pau.edu.tr BEMYO E0008 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç İşletmelerin amaçları ve hedefleri doğrultusunda, pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirirken yararlanılabilecekleri farklı pazarlama bileşenlerini öğretmektir.
İçerik Dersin içeriği, pazarlama Karması unsurları ve her bir unsurun içinde yer alan faaliyetlerden oluşmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama bilgi sistemi
2 Pazarlama bilgi sistemi
3 pazar bölümlendirme
4 konumlandırma
5 ürün ve marka yönetimi
6 inovasyon
7 Yeni Ürün Özellikleri ve Ürün Geliştirme Süreci,
8 bütünleşik pazarlama iletişimi
9 Aracı Türleri; Toptancılar, Perakendeciler, Acentalar, Distrübitörler, Bayiler, Komisyoncular,
10 Pazarlama Etiği
11 pazarlama denetimi
12 modern pazarlama yaklaşımları
13 modern pazarlama yaklaşımları
14 genel tekrar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr.İsmet MUCUK, Türkmen YayıneviTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları