Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HLT 205TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI2 + 03. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı, Tüketici’nin kim olduğunu ve nasıl davranılması gerektiğini öğretmektir. Daha önce alınmış olan pazarlama dersleri, bu derse temel oluşturmaktadır. Tüketicinin tanımı ve türleri, motivasyon, öğrenme ve karar verme süreçleri aktarılmaktadır. Tüketiciyi etkileyen unsurlar ve tüketici ile iletişim konuları üzerinde durulmaktadır.
Ders İçeriği Tüketici davranış modelleri, tüketici satın alma süreci ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri Tüketici Davranışları Araştırmaları eksenli bir şekilde ele alma
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tüketici davranışlarının pazarlamaya yön verişini kavrar.
2Tüketiciye yön veren faktörleri ve etkilerini anlar
3Tüketici davranışlarını ve satın alma süreçlerini bilir.
4Öğrendikleri ile uygulamalar arasında örneklerle bağlıları kurar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 0013  4    
ÖK 0025  5    
ÖK 0035  5    
ÖK 0045  5    
Ara Toplam18  19    
Katkı50050000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz2DENİZ ÜNAL ADIGÜZEL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HLT 205 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 2 + 0 2 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ ÜNAL ADIGÜZEL dadiguzel@pau.edu.tr BEMYO E0007 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Dersin amacı, Tüketici’nin kim olduğunu ve nasıl davranılması gerektiğini öğretmektir. Daha önce alınmış olan pazarlama dersleri, bu derse temel oluşturmaktadır. Tüketicinin tanımı ve türleri, motivasyon, öğrenme ve karar verme süreçleri aktarılmaktadır. Tüketiciyi etkileyen unsurlar ve tüketici ile iletişim konuları üzerinde durulmaktadır.
İçerik Tüketici davranış modelleri, tüketici satın alma süreci ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri Tüketici Davranışları Araştırmaları eksenli bir şekilde ele alma
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi Tüketici,müşteri,tüketim, istek ve ihtiyaçlar tüketici davranışı kavramlarının açıklanması
2 Tüketici,müşteri,tüketim, istek ve ihtiyaçlar tüketici davranışı kavramlarının açıklanması
3 Tüketici davranışı genel modeli ve tüketici davranışının pazarlama stratejisiyle ilişkisi
4 Psikolojik etkiler: Öğrenme ve bellek
5 Güdülenme, duyum ve algılama
6 Algılama Tutum
7 Kişilik ve benlik
8 Değerler ve Yaşam Biçimi
9 Sosyo kültürel etkiler: Sosyal gruplar ve referans grupları
10 Aile Kişisel Etkiler
11 Sosyal sınıf ve kültür
12 Tüketici Satın alma süreci
13 Tüketici Satın alma süreci
14 Müşteri tatmini
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Tüketici Davranışı, Yavuz Odabaşı,Gülfidan BarışTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları