Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HLT 109PAZARLAMA İLKELERİ-13 + 01. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Pazarlama ile ilgili temel ilkeler ve kavramları tanımlayarak, işletmelerin amaçları ve hedefleri doğrultusunda hangi pazarlarda faaliyette bulunacağını gösterebilmek,
Ders İçeriği Pazarlama kavramının tanımı, kapsamı, gelişimi, pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi, pazarlama yönetimi, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması kavramlarının anlatılması. Pazar kavramı, tüketici pazarları ve endüstriyel pazarları hakkında verilecek bilgiler dersin içeriğinde yer almaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguların içselleştirilebilmesi
2Pazarlamanın diğer disiplinlerle olan ilgisini ve pazarlama içindeki planlama, organizasyon, kontrol mekanizmalarının işleyişini kavramak
3Tüketici davranışlarını anlayabilme, yorumlayabilme ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilme
4Pazarlama problemleriyle karşısında yararlanabileceği veri toplama teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak ve öğrendiği bilgileri uygulamaya dökebilmek.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 001544241 3
ÖK 0025554    
ÖK 00355333  1
ÖK 00435  15  
Ara Toplam181912986 4
Katkı55322201

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Arasınav11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz2DENİZ ÜNAL ADIGÜZEL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HLT 109 PAZARLAMA İLKELERİ-1 3 + 0 2 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ ÜNAL ADIGÜZEL dadiguzel@pau.edu.tr BEMYO E0007 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Pazarlama ile ilgili temel ilkeler ve kavramları tanımlayarak, işletmelerin amaçları ve hedefleri doğrultusunda hangi pazarlarda faaliyette bulunacağını gösterebilmek,
İçerik Pazarlama kavramının tanımı, kapsamı, gelişimi, pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi, pazarlama yönetimi, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması kavramlarının anlatılması. Pazar kavramı, tüketici pazarları ve endüstriyel pazarları hakkında verilecek bilgiler dersin içeriğinde yer almaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama konusu ve kapsamı
2 Pazarlamanın gelişimi, pazarlamanın amaçları
3 Pazarlama Çevresi
4 Stratejik Pazarlama Planlaması
5 Pazarlama Araştırması, Pazarlama Araştırması Süreci, Pazarlama Araştırmasının Aşamaları
6 Pazarlama Araştırmasında Başlıca Veri Toplama Yöntemleri, Anket, Deney, Gözlem
7 Pazarlama Bilgi Sistemi
8 Tüketici Pazarları,
9 Tüketici Davranışları ve Satın Alma Karar Süreci
10 Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Pazarlarda Satın Alma Karar Süreci
11 Uluslararası Pazarlar
12 Pazar Bölümlendirme
13 Hedef Pazar Seçimi Stratejileri
14 Örnek Olay Çalışması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr.İsmet MUCUKTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları