Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PZR 270MARKA YÖNETİMİ2 + 04. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencinin, işletme amaç ve stratejilerine göre, markanın tanınması ve duyurulmasını sağlayabilmesini, marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırabilmesini, marka stratejilerini takip edebilmesini ve buna uygun davranabilmesini, rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırabilmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak Marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırmak Marka stratejilerini takip etmek ve buna uyumlu davranmak Rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırmak
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bütünleşik pazarlama iletişimi ile markayı tanıtmak
2Marka imajını güçlendirmek ve rakipleri tanımak

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001 4 3         
ÖK 00224 3         
Ara Toplam28 6         
Katkı1403000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)155
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Bahar1GÜLDEN AYDIN KULA
Detay 2016-2017 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2015-2016 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2014-2015 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2013-2014 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2013-2014 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2012-2013 Bahar1HİCRAN UTKUN DİNCER AYDIN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PZR 270 MARKA YÖNETİMİ 2 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. GÜLDEN AYDIN KULA guldena@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Öğrencinin, işletme amaç ve stratejilerine göre, markanın tanınması ve duyurulmasını sağlayabilmesini, marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırabilmesini, marka stratejilerini takip edebilmesini ve buna uygun davranabilmesini, rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırabilmesini sağlamaktır.
İçerik Markanın tanınmasını ve duyurulmasını sağlamak Marka konumlandırma ile satış strateji ve uygulamalarını uyumlaştırmak Marka stratejilerini takip etmek ve buna uyumlu davranmak Rakiplerin marka stratejilerini takip ederek markayı yeniden yapılandırmak
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Marka Kavramına Genel Bir Bakış
2 Markanın Tarihçesi
3 Marka Kavramları
4 Marka Kavramları
5 Markanın İşlevleri, Firmalara ve Müşterilere Sağladığı yararlar
6 Marka Yönetimi Tanımı, Önemi, Nasıl Gerçekleşir?
7 Doğru Marka Konumlandırması
8 Kurumsal Kimlik-Marka İlişkisi
9 Ara Sınav
10 Marka İletişimi
11 Uluslararası Marka Olmak
12 Marka Değeri En Yüksek Yabancı ve Türk Markalar
13 Örnek olaylar
14 Örnek olaylar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları