Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PZR 256TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI3 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrenciye temel tüketici davranışı kavramlarını ve pazarlamadaki modern davranış yaklaşımlarını öğretmektir.
Ders İçeriği Tüketici bilincine ilişkin temel kavramlar. Ekonominin işleyişi ve piyasa ekonomisinde tüketicinin yeri. Pazarlamada tüketici davranışlarının yeri ve önemi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Pazarlama açısından Tüketici ve müşteri kavramlarını ve önemini anlar
2Tüketici davranışları ile ilgili ortaya koyulmuş olan teorileri kavrar ve pazarlamadaki uygulamalarını örneklerle anlar
3Tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik,sosyo-kültürel,durumsal,ekonomik,kişisel faktörleri öğrenir ve bu faktörlere göre geliştirilmiş pazarlama stratejilerini kavrar
4Tüketici davranışlardaki satın alma faaliyetlerinin aşama aşama öğrenerek her aşama için oluşturulan stratejileri kavrar
5Tüketici davranışlarına ilişkin elde edilen bilgilerin pazarlama açısından önemini örneklerle,uygulamalarla açıklayarak,pazarlama açısından sürekli takip edilmesi gerekli konusuna hakim olur

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0015524     3   
ÖK 0025534     4   
ÖK 0035545     5   
ÖK 0045545  3  4   
ÖK 0055555  4 5    
Ara Toplam25251823  7 516   
Katkı5545001013000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Bahar1ŞEYDA İRDEM
Detay 2016-2017 Bahar1HİCRAN UTKUN DİNCER AYDIN
Detay 2015-2016 Bahar1HAKAN CANTÜRK
Detay 2014-2015 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2013-2014 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2013-2014 Bahar1MELDA GÖLEMEZLİ
Detay 2012-2013 Bahar1SIDIKA ÖZLEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PZR 256 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 3 + 0 1 Türkçe 2017-2018 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ŞEYDA İRDEM seydas@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrenciye temel tüketici davranışı kavramlarını ve pazarlamadaki modern davranış yaklaşımlarını öğretmektir.
İçerik Tüketici bilincine ilişkin temel kavramlar. Ekonominin işleyişi ve piyasa ekonomisinde tüketicinin yeri. Pazarlamada tüketici davranışlarının yeri ve önemi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi
2 Tüketici,müşteri,alıcı,tüketim, istek ve ihtiyaçlar tüketici davranışı kavramlarının açıklanması
3 Tüketici davranışı genel modeli ve tüketici davranışının pazarlama stratejisiyle ilişkisi
4 Psikolojik etkiler: Öğrenme ve bellek
5 Güdülenme, duyum ve algılama
6 Algılama Tutum
7 Kişilik ve benlik
8 Değerler ve Yaşam Biçimi
9 Vize sınavı
10 Sosyo kültürel etkiler: Sosyal gruplar ve referans grupları
11 Aile Kişisel Etkiler
12 Sosyal sınıf ve kültür
13 Tüketici Satın alma süreci
14 Tüketici Satın alma süreci
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Tüketici Davranışı, Yavuz Odabaşı,Gülfidan BarışTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları