Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PZR 136SATIŞ GÜCÜ EĞİTİMİ3 + 12. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Ön Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencinin, pazar ve hedef kitlenin özelliklerine göre mesleği İle ilgili yayınları takip edebilmesini, paket programları analiz ederek işletme olanaklarına göre satış sürecinde kullanılan paket programları seçebilmesini, satış elemanlarının performans değerleme sonuçlarına göre motivasyon ihtiyacını belirleyerek motivasyonunu sağlayabilmesini, toplum ve iş etiğinin gerektirdiği kurallara uygun davranarak uygulanmasını gerçekleştirerek satış sürecini gerçekleştirmesi, bu bağlamda; potansiyel müşteriler için kaynakları araştırarak müşterilerin özelliklerini tespit edebilmesi, satış öncesi hazırlık yaparak satış sürecini gerçekleştirebilmesi, satış sonrası hizmetleri takip edebilmesini stresi yönetebilmesini ve zamanı etkin kullanabilmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği Satış Temsilcisi Kavramı, Satış Temsilcisinin Mesleki Gelişim Süreci, Satış Temsilcisi Eğitim Programları, Satış Temsilcisinin Mesleği ile ilgili yayınlar, Satış süreci ve bu süreçte kullanılan paket programların analizi ve seçimi, stres ve zamanın yönetimi Performans kriterlerinin belirlenip ölçülmesi, Satış elemanlarının motivasyonunun sağlanması, Kişisel Satış ve Ahlâk,
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Ürün satışı ile ilgili paket programları kullanmak
2Satış elemanlarının kariyer planlarına ve mesleki gelişim faaliyetlerini yürütmelerine yardımcı olmak
3Mesleki etik değerlerine uymak
4Stres yönetmek ve zamanı planlamak
5Satış ilkeleri ve taktiklerini öğrenmek

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001455 55   4 5 
ÖK 002 4524532 3   
ÖK 003245324322    
ÖK 004 35  2 3 3 2 
ÖK 005245 33   4   
Ara Toplam820255141967214 7 
Katkı2451341103010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Bahar1ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2014-2015 Bahar1ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2013-2014 Bahar1ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2013-2014 Bahar1ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2012-2013 Bahar1ALİ ALPER AKGÜN
Detay 2011-2012 Bahar1ALİ ALPER AKGÜN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PZR 136 SATIŞ GÜCÜ EĞİTİMİ 3 + 1 1 Türkçe 2015-2016 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ALİ ALPER AKGÜN aakgun@pau.edu.tr BEMYO E0203 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencinin, pazar ve hedef kitlenin özelliklerine göre mesleği İle ilgili yayınları takip edebilmesini, paket programları analiz ederek işletme olanaklarına göre satış sürecinde kullanılan paket programları seçebilmesini, satış elemanlarının performans değerleme sonuçlarına göre motivasyon ihtiyacını belirleyerek motivasyonunu sağlayabilmesini, toplum ve iş etiğinin gerektirdiği kurallara uygun davranarak uygulanmasını gerçekleştirerek satış sürecini gerçekleştirmesi, bu bağlamda; potansiyel müşteriler için kaynakları araştırarak müşterilerin özelliklerini tespit edebilmesi, satış öncesi hazırlık yaparak satış sürecini gerçekleştirebilmesi, satış sonrası hizmetleri takip edebilmesini stresi yönetebilmesini ve zamanı etkin kullanabilmesini sağlamaktır.
İçerik Satış Temsilcisi Kavramı, Satış Temsilcisinin Mesleki Gelişim Süreci, Satış Temsilcisi Eğitim Programları, Satış Temsilcisinin Mesleği ile ilgili yayınlar, Satış süreci ve bu süreçte kullanılan paket programların analizi ve seçimi, stres ve zamanın yönetimi Performans kriterlerinin belirlenip ölçülmesi, Satış elemanlarının motivasyonunun sağlanması, Kişisel Satış ve Ahlâk,
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Kişisel Satışın Tanımı, Özellikleri ve Diğer Tutundurma Faaliyetlerinden Farkı, Kişisel Satışın Avantaj ve Dezavantajları
2 Satış Temsilcisi Kavramı, Satış Temsilcisinin Sorumlulukları, Satış Temsilcisinde Bulunması Gereken Özellikler,
3 Satış Temsilcisinin Mesleki Gelişim Süreci, Satış Temsilcisi Eğitim Programları, Satış Temsilcisinin Mesleği ile ilgili yayınları takip etmesi
4 Satış sürecinde kullanılan paket programların analizi, Satış sürecinde kullanılan paket programların seçimi
5 Satış elemanlarının motivasyonunun sağlanması, performans kriterlerinin belirlenip ölçülmesi,
6 Kişisel Satış ve Ahlâk
7 Vize Sınavı
8 Kişisel Satış Faaliyetinde İletişim, İletişimin Önemi, Sözlü İletişim, Kişisel Satışta Sözsüz İletişim, Beden Dili,
9 Kişisel Satış Süreci ve Aşamaları, Kişisel Satış Sürecinde Bilgi Toplama ve Hazırlık
10 Kişisel Satış Sürecinde Satış Anı, Kişisel Satış Sunumu ve Sunuş Stratejileri
11 Kişisel Satış Sürecinde Müşteri İtirazları ve İtiraz nedenleri ve çözüm önerileri
12 Kişisel Satış Sürecinin Kapatılması, Kapanış Teknikleri, Kapanış Zamanı
13 Stresi ve Zamanı yönetmek
14 Final Sınavı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Satış Teknikleri, Prof.Dr.Aypar USLU, Beta Basım Yayın DağıtımTürkçe
Satış Yönetimi Eğitimi, Erdoğan TAŞKINTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları